پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۰۷۱۶۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۷
حمید حاج اسماعیلی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی آمار خود را مبنی بر بیمه شدگان جدید، تعداد مجوزهای جدید و اشتغال ایجاد شده به مرکز آمار نمی‌دهند، گفت: با احتساب جمعیت فعال در کشور نرخ بیکاری حدود ۱۹ درصد خواهد بود.

شعار سال: حمید حاج‌اسماعیلی، فعال حوزه کارگری اظهار داشت: نرخ بیکاری بر اساس استاندارد سازمان جهانی کار محاسبه می‌شود و این در حالی است که افراد در کشور‌های دیگر با شش ساعت کار در هفته می‌توانند حداقل‌های خوراک را تهیه کنند که مزد دریافتی آن‌ها از کل حقوقی که کارگران در ایران دریافت می‌کنند بیشتر است.

وی بیان کرد: متاسفانه دستگاه‌های موثر در اعلام نرخ بیکاری آمار‌ها را به صورت جزیره‌ای منتشر می‌کنند. وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی آمار خود را مبنی بر بیمه شدگان جدید، تعداد مجوز‌های جدید و اشتغال ایجاد شده به مرکز آمار نمی‌دهند و از این رو آمار‌های مرکز آمار با واقعیات جامعه فاصله دارد.

این فعال حوزه کارگری افزود: طبق آخرین اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از شیوع ویروس کرونا شغل خود را از دست داده‌اند که تعداد کمی از آن‌ها از بیمه بیکاری برخوردار شدند.

حاج اسماعیلی گفت: تا قبل از کرونا برآورد کارشناسان برای بیکاری در کشور چهار میلیون نفر بود که اکنون دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به این جمعیت افزوده شده و با احتساب جمعیت فعال در کشور نرخ بیکاری حدود ۱۹ درصد خواهد بود.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری 90 اقتصادی، تاریخ انتشار 29 مهر    99، کد خبر:   2135465، www.90eghtesadi.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
آمار بیکاری کلا غیرواقعی هست ... چرا آخه این مدلی عمل میکنن !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
كشور هاي ديگه قوه ها و ارگان ها با هم به نفع مردم همكاري ميكنن اما اينجا دقيقا برعكسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
به قول اين دوستمون اين خود فاجعه ست كه سه تا ارگان دست به يكي كنن براي يك كار خلاف واقع
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
اين كه اولين بار نيست ارگان هاي ديگه هم در زمينه هاي همكاري خودشون خيلي كتمان اطلاعاتي دارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
تامین اجتماعی که همه جوره داره ضرر میزنه به کشور
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین