پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۳۰۶۹۳۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲
ریس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه اساتید جریان اثرگذار در حل مسائل کشور هستند، گفت: ظرفیت علمی دانشگاه‌ها و ۱۰ هزار استاد در حال پژوهش مسائل علمی کشور، ظرفیتی ارزشمند و مغفول مانده نظام محسوب می‌شود.
شعار سال: حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی افزود: به همین دلیل چشم‌ انداز بالاتری برای دفاتر هم‌اندیشی در دانشگاه‌ ها در نظر داریم. این دفاتر می‌ توانند در فضای اجتماعی کشور نقش آفرین باشند.

وی درباره تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم و نظام جمع سپاری دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این جلسه فرصتی است که در خصوص جلسات و دفاتر هم اندیشی اساتید بازخوانی داشته باشیم، افزود: دفتر هم‌اندیشی اساتید با اهداف ارزشمندی در دانشگاه‌ها تاسیس شده است.

وی که در دفتر مرکزی نهاد رهبری در دانشگاه ها سخن می گفت افزود: اهداف دفتر هم اندیشی ایجاد فضای انتقال دیدگاه‌ های اساتید دانشگاه‌ها به عنوان قشر متفکر جامعه به مسوولان و ایجاد فضایی برای حضور علما در جمع اساتید برای گفتمان‌ های دینی راه‌اندازی شد.

**نیاز به جریان اثر گذار حل مسئله داریم
حجت الاسلام رستمی تصریح کرد: دفاتر هم‌اندیشی برای ارائه دیدگاه‌ ها به مجموعه‌ های تصمیم‌ گیر و آینده‌ساز کشور ایجاد شده‌اند. به همین دلیل باید شبکه اساتید دانشگاه‌ ها تشکیل شود تا یک جریان اثرگذار حل مسئله داشته باشیم.

وی تصریح کرد: همکاری دفاتر هم اندیشی با دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با هدف تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه شکل گرفته، ولی باید این فعالیت گسترش یابد و اساتید در کنار مجموعه‌های اجرایی، سیاست گذاری، نمایندگان مجلش و مرکز پژوهش‌های مجلس قرار بگیرد و به نوعی دفاتر هم اندیشی باید به عنوان واسط بین اساتید و مدیران کشور باشد.

وی افزود: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری عقب ماندگی کشور توسط نظام سلطه و پادشاهان ضعیف در طی دو قرن اخیر باعث شده که فاصله ما با آنچه که باید باشیم زیاد باشد. از این رو ایشان معتقدند که باید از راه میان بر این عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.

ربیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با بیان اینکه تحول آفرینی بدون نگاه تحولی میسر نمی‌شود، تصریح کرد: در تدوین سیاست‌های کلی باید با نگاه واقعی، حجم فشارهای دشمن و ظرفیت‌های کشور به سیاست گذاری بپردازیم. معتقدم رویکرد جمع سپاری دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه یک نگاه تحولی به این برنامه است.

رستمی در پایان گفت: نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها این آمادگی را دارد تا از ایده‌های علمی که در دفاتر هم اندیشی اساتید در دانشگاه‌ها ارائه می‌شوند، حمایت کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 28 مهر  1399، کد خبر: 4956563،  www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
تا وقتي به گنجينه هاي خودمون بهاي لازم رو نديم نميتونيم به بهترين شكل از ظرفيت هاي خودمون استفاده كنيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
واقعا اگر از دل هر کدوم از پژوهش های این ها یک خروجی درست در میومد الان باید بالی ده هزار ایده ناب در حال اجرا داشتیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
0
0
دفاتر هم‌اندیشی میتونه رابط خوبی بین اساتید و بخشهای مدیریتی باشه به شرطی که فعالیتهای لازم رو داشته باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین