پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۸۵۴۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
رئیس فدراسیون والیبال به راحتی یک کرسی بین المللی را از دست داد و در توجیه این موضوع اعلام کرد که با برنامه قبلی این اتفاق افتاده است.
شعار سال: در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ بود که محمدرضا داورزنی از سوی هیأت رئیسه کنفدراسیون والیبال آسیا رسماً به عنوان نایب رئیس و رئیس منطقه آسیای مرکزی انتخاب و معرفی شد. وی از آن زمان در این سمت فعالیت کرد تا اینکه اجلاس مناطق کنفدراسیون آسیا، هفته گذشته به صورت آنلاین برگزار شد.

* لطیف رئیس منطقه آسیای مرکزی شد

در این جلسه رای‌گیری برای انتخاب سه نماینده منطقه آسیای مرکزی در هیات رئیسه کنفدراسیون آسیا انجام شد و رئیس فدراسیون ایران با کسب اکثریت آرا به عنوان نماینده نخست این منطقه، عضو هیات رئیسه AVC شد. یرمک از قزاقستان و عتیق‌الاسلام از بنگلادش، دیگر افرادی هستند که با کسب آرا به عنوان نماینده آسیای مرکزی عضو هیات رئیسه شدند. در حال حاضر محمد لطیف از مالدیو به عنوان رئیس منطقه آسیای مرکزی انتخاب شده است.

همچنین بیست و سومین مجمع عمومی و سالیانه کنفدراسیون آسیا (AVC) به منظور انتخاب رئیس و اعضای هیات رئیسه برگزار شد. با توجه به شیوع ویروس کووید ۱۹، این نشست به صورت آنلاین و با حضور نمایندگان ۵۹ کشور از ۶۵ عضو برگزار و برای رای‌گیری نیز از سیستم شرکت لومی (رای‌گیری الکترونیکی) استفاده شد.

* ریتا سوبوو، رئیس کنفدراسیون آسیا شد

برای ریاست کنفدراسیون آسیا، تنها ریتا سوبوو معاون اجرایی فعلی AVC نامزد شده بود و با کسب اکثریت آرا و موافقت ۱۰۰ درصدی اعضا، برای چهار سال آینده مسئولیت این کنفدراسیون را برعهده گرفت.

داورزنی که پیش از این به عنوان رئیس منطقه آسیای مرکزی و نایب رئیس کنفدراسیون آسیا فعالیت می‌کرد، با از دست دادن کرسی خود به یک عضو معمولی تنزل پیدا کرد و جایگاهش در نایب رئیسی آسیا هم از دست رفت. چه داورزنی برای حضور در این سمت اقدام کرده باشد و رای نیاورده باشد و چه اقدام نکرده باشد، یک نقطه منفی به شمار می‌رود.

* داورزنی: با برنامه، ریاست منطقه آسیای مرکزی را از دست دادم!

محمدرضا داورزنی در توجیه کرسی‌های از دست رفته ایران در کنفدراسیون آسیا، اظهار داشت: وقتی خانم ریتا برای ریاست ثبت نام کرد، کشور‌های دیگر از جمله ایران، امارات و کویت ترجیح دادند تا میدان را برای ریتا باز بگذارند. به همین دلیل از کاندیداتوری ریاست انصراف دادم.

رئیس فدراسیون والیبال درمورد از دست دادن جایگاهش در ریاست منطقه آسیای مرکزی هم خاطرنشان کرد: من نه برای ریاست آسیا مرکزی کاندید بودم و نه برای پست دیگری؛ بلکه هدف ما این بود که عضو هیأت رئیسه کنفدراسیون آسیا باشیم و بتوانیم اقدامات خوبی برای ایران رقم بزنیم. تمام اتفاقاتی که رخ داد هماهنگ شده و با برنامه بود. عنوان ریاست آسیای مرکزی برای ما ارزشی نداشت. برای ما مهم است در هیأت رئیسه آسیا و جهان قرار بگیریم.

* محمودی: شاید به دلیل دوری ۲ ساله داورزنی کرسی‌مان از دست رفت

بهنام محمودی هم در مصاحبه‌ای درمورد از دست رفتن کرسی ایران در والیبال آسیا گفت: مسائل پشت پرده را نمی‌دانم، ولی هر چقدر کرسی‌های آسیایی و جهانی داشته باشیم، مفید خواهد بود. ما در بحث کرسی‌های بین المللی ضعف داریم که باید جبران شود. باید تلاش کنیم کرسی‌های مختلف بین المللی کسب کنیم. لازم است در کرسی‌های بین المللی نفوذ داشته باشیم.

وی درخصوص دلیل از دست رفتن کرسی‌های بین المللی، خاطرنشان کرد: در جریان اتفاقات نیستم و علت را باید از داورزنی پرسید. شاید به واسطه حضور دو ساله در وزارت ورزش و دور بودن از ریاست فدراسیون، این اتفاق رخ داده است. به هر حال کرسی‌ها بازنگری می‌شود و شاید یکی از دلایل این موضوع بوده است. دیگران لابی بیشتری انجام داده‌اند. مسائلی وجود دارد که داورزنی بهتر می‌تواند توضیح دهد.
 
شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از فارس،تاریخ انتشار:7آبان1399،کدخبر:13990806000592،www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
0
وقتی خودمون تو داخل کشور متحد نیستیم و داریم از حسودی نسبت به همدیگه میترکیم انتظار داریم خارجی ها اعتماد کنن؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
0
ایرانی ها درسته در داخل کشور پشت هم نیستن و به دنبال کسب صندلی ها برای خودشون هستن اما در خارج باید حداقل متحد باشن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
0
خیلی حیف شد آقای داورزنی رفت مدیریت خوبی داشتند انشاالله مسول بعدی هم به خوبی ایشان باشد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
0
تا وقتی این ها نتونن پشت هم وایسادن رو اون هم در جوامع بین المللی تمرین کنن عملا هیچ اتفاق مثبتی رو نمیتونیم رقم بزنیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
0
هیچ وقت تو هیچ مقطعی ایرانی ها هوای هم رو نداشتن مگه همین بازی تیم سرخ پایتخت در afc نبود؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین