پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۱۰۴۸۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
شناسایی کالای قاچاق کار سختی نیست، مشروط بر اینکه اراده این کار وجود داشته باشد. اگر هم امکانات لازم در سازمان ها و نهادهای نظارتی، کنترلی و تعزیراتی وجود ندارد، کل کار را برون سپاری کنند . سوال اینجاست که واردات چیپس در کشور چه معنایی دارد؟ اگر هم قاچاق است، چرا جمع نمی شود؟
شعار سال: با اینکه بازار بسیاری از خوراکی‌ها را با شیوع کرونا و افزایش گرانی‌ها در ۸‌ماه گذشته کساد کرده و فروش آن‌ها را به‌طور محسوسی کاهش داده، اما به‌گفته فروشنده‌ها تقاضا برای تنقلات یا اصطلاحا هله هوله‌هایی مثل چیپس و پفک کساد نشده و این محصولات در نهایت تا ۲۰درصد با افت فروش مواجه بوده‌اند و این در حالی است که قیمت‌ها در این بخش هم همپای دیگر کالا‌ها از ابتدای امسال بین ۳۰ تا ۵۰درصد گران شده و نسبت به نیمه دوم سال گذشته دو برابر شده است. نگاهی به قیمت انواع چیپس در سوپرمارکت‌ها نشان می‌دهد که بازه قیمتی این محصول با توجه به وزن‌های متفاوت بین ۴ تا ۲۶هزار تومان متغیر است.

کمترین وزن موجود در بازار ۶۰ تا ۷۰گرم است که قیمت تولیدات نیمه اول سال با این وزن ۴هزار تومان بوده است. وزن‌های حدود ۱۰۰گرم ۷ تا ۸هزار تومان و وزن حدود ۲۰۰گرم قیمتی بین ۱۲ تا ۱۵هزار تومان دارند. وزن‌های بالاتر یا اصطلاحا خانواده بالای ۲۰هزار تومان فروخته می‌شوند، به‌طور مثال، چیپس ساده نمکی ۴۳۰گرمی چی‌توز ۲۶هزار تومان قیمت دارد. قیمت برند‌های ایرانی از همین حدود بیشتر نیست، اما چیپس‌های گران‌تر از این هم در بازار وجود دارد.

در بعضی سوپرمارکت‌ها هنوز هم قوطی‌های استوانه‌ای برند پرینگلز را با نماد معروفشان، مرد سبیلو، می‌توان دید و اگر توان اقتصادی اجازه دهد، آن را خرید. البته فراوانی این چیپس‌ها در بازار بسیار کم است، اما اگر مشتری باشید حتما می‌توانید آن را مخصوصا به‌صورت آنلاین پیدا کنید. قیمت این چیپس‌ها با رقبای ایرانی‌شان به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست، به‌طوری که کف قیمت محصولات این برند هم‌اکنون در سوپرمارکت‌ها ۲۳هزار تومان برای قوطی‌های ۲۵گرمی است. انواع ۱۵۰گرمی آن بین ۵۰ تا ۶۵هزار تومان قیمت دارند و بعضی از محصولات خاص‌تر این برند تا ۱۰۰هزار تومان به فروش می‌رسند و با این قیمت هنوز هم مشتری دارند. واردات اینگونه محصولات به کشور ممنوع است و افزایش نرخ ارز، واردات غیررسمی را هم از صرفه انداخته است؛ به همین دلیل آنچه از این قبیل محصولات خارجی در بازار یافت می‌شود به واسطه واردات پرهزینه، بسیار گران است. اگر چنین محصولاتی را با قیمت ارزان پیدا کردید حتما تاریخ مصرف آن را چک کنید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری همشهری آنلاین، تاریخ انتشار: 17 آبان1399، کد خبر: 563148،  www.hamshahrionline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
0
اين چيپس خداييش خيلي خوشمزه ست اصلا با چيپس هاي ايراني فرق داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
0
فقط همین مارک چیپس نیست که کلی شکلات ها و بیسکویت های خارجی هم تو ایران هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین