پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۱۳۷۵۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
رئیس صندوق احیا، مرمت و بهره برداری بنا‌های تاریخی، از آغاز طرح مزایده و واگذاری ۵۴ مجموعه تاریخی به بخش خصوصی خبر داد.
شعار سال: آقای هادی میرزایی با اشاره به اینکه شرط مرمت اصولی بنا‌ها از مهمترین مفاد قانونی واگذاری بناهاست افزود: این بنا‌ها در قالب ۹ حمام تاریخی، ۷ خانه خلاق، ۲ خانه کاربردی در بافت تاریخی استان یزد، یک نمایشگاه در خانه پدری جلال آل احمد، عصارخانه در آران و بیدگل، ۷ مجتمع گردشگری بین راهی و ۷ مجموعه تاریخی در بافت روستایی خواهد بود.

وی گفت: این طرح در بنا‌های تاریخی روستایی با هدف احیای اقتصاد روستایی و ایجاد مکانی برای عرضه مستقیم هنر‌های دستی به منظور کاهش هزینه‌های تمام شده هنرمندان و قیمت تمام شده محصولات در ۷ مجموعه تاریخی روستایی اجرا می‌شود.

رییس صندوق احیا، مرمت و بهره برداری از بنا‌های تاریخی افزود: اگهی مزایده این ۵۴ بنای تاریخی هم اکنون در روزنامه ایران چاپ شده است و متقاضیان در بخش خصوصی می‌توانند تا شانزدهم آذر درخواست‌های خود را اعلام کنند.

آقای میرزایی گفت: سرمایه گذارانی که امتیاز کافی را کسب کنند پاکت‌های قیمت آن‌ها بازگشایی و پس از بررسی توان فنی و اقتصادی آن‌ها برای حفاظت، مرمت و بهره برداری، مراحل واگذاری بنا‌ها و خانه‌های تاریخی به آن‌ها انجام خواهد شد.

وی تأکید کرد: عموم این بنا‌ها به مرمت نیاز دارند بنابراین مهمترین هدف واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی مرمت، احیا و بهره برداری خردمندانه از این آثار توسط بخش خصوصی است.

رییس صندوق احیا، مرمت و بهره برداری از بنا‌های تاریخی گفت: سرمایه گذارانی که در مزایده انتخاب می‌شوند موظف هستند مشاوران خود را برای اخذ مجوز به صندوق معرفی کنند و پس از تأیید عملیات مرمت توسط کارشناسان این صندوق کار خود را آغاز کنند.

آقای میرزایی افزود: عملیات مرمت هر بنای تاریخی واگذار شده زیر نظر کارشناسان صندوق احیا و مرمت بنا‌های تاریخی انجام می‌شود.

وی درباره کاربری ایجاد خانه‌های خلاق در بنا‌های تاریخی گفت: در این طرح قرار است بنا‌ها و خانه‌های قدیمی با عرضه و فروش صنایع دستی و همچنین آموزش فرش دستباف به مرکز توسعه صادرات تبدیل شود.

رییس صندوق احیا مرمت و بهره برداری از بنا‌های تاریخی از همکاری و حضور کسب و کار‌های نوپای (استارت آپ) موفق در خانه‌های خلاق خبر داد و افزود: با همکاری کسب و کار‌های نوپای زنجیره تولید و فروش محصولات صنایع دستی تکمیل و خانه‌های خلاق می‌توانند محصولات را در تراز‌های بین المللی عرضه کنند.

آقای میرزایی گفت: گردشگران می‌توانند در خانه‌های خلاق مراحل کامل تولید صنابع دستی را مشاهده و خریداری کنند.

وی افزود: قرار است در همکاری مشترک با فعالان عرصه طراحی صنعتی محصولات صنایع دستی را در بسته بندی‌های مناسب و استاندارد با در نظر گرفتن قیمت عرضه کنند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ انتشار: 5 آذر ۱۳۹۹، کد خبر:2930940، iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
0
بنظرم اینها رو به بخش دولتی بسپارن خیلی امن تر هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
0
بخض خصوصی الان توانایی این رو داره که بتونه این هارو حمایت کنه؟ اگر نداره به فنا میرن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین