پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 23
کد خبر: ۳۱۴۰۴۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶
با وجود آنکه سامانه پر ایراد مالیات بر ارزش افزوده، نارضایتی طیف گسترده‌ای از شهروندان، فعالان صنفی و اقتصادی و. کشور را سبب شده است، با اتمام دوره اجرای آزمایشی آن، مدیرکل امور مالی نهاد ریاست جمهوری طی نامه‌ای خطاب به عاملان ذی‌حسابی، اجرای آن را تا زمان تصویب قانون جدید مورد ایراد دانست. این در حالی است که معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور بیان داشته، خبر توقف قانون مالیات بر ارزش افزوده به هیچ عنوان تایید نمی‌شود و قانون مالیات بر ارزش افزوده همچنان لازم الاجراست.
شعار سال: قانون مالیات بر ارزش افزوده سال ۸۷ و به صورت آزمایشی تصویب شد. این قانون تا سال ۱۳۹۲ اعتبار داشت، اما پس از آن، هر سال در قانون بودجه تمدید شد و آخرین بار نیز برای بودجه سال ۱۳۹۹ این اتفاق رخ داد که اعتبار آن تا مهر ماه سال جاری تعیین شده بود.

چندی قبل دولت لایحه دو فوریتی را برای تمدید قانون موقت مالیات برارزش افزوده به مجلس فرستاد که مجلس با طرح دو فوریت آن موافقت نکرد و مشخص نیست این لایحه چه زمانی به تصویب مجلس و سپس شورای نگهبان برسد.

از این رو ۲۷ روز پس از منقضی شدن این قانون و عدم تصویب لایحه دو فوریتی دولت برای تمدید قانون موقت در مجلس یازدهم (کلیات آن در اواخر آبان ماه به تصویب رسید)، حسن شیخی مدیر کل امور مالی نهاد ریاست جمهوری طی نامه‌ای خطاب به عاملان ذی حسابی با اشاره به منقضی شدن قانون مالیات برارزش افزوده اجرای آن را تا زمان تصویب قانون جدید مورد ایراد دانست.

این مقام مسئول، با اشاره به ضرورت به عمل آمدن مراقبت‌های لازم، برقراری مجدد مالیات بر ارزش افزوده را به پس از زمان تصویب و اجرای قانون آن موکول کرد.
 
مالیات بر ارزش افزوده متوقف شد +سند
گفتنی است، قرار بر این بود که قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده تا زمان منقضی شدن قانون موقت (در مهر ماه) به تصویب برسد، اما قانون ارسالی مجلس دهم به شورای نگهبان با ایرادات فراوانی مواجه شد و جهت بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم بازگردانده شد.
 

محمد مسیحی در گفت و گوی تلویزیونی در مورد خبر توقف قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: به هیچ عنوان این خبر تایید نمی‌شود و قانون مالیات بر ارزش افزوده همچنان لازم الاجراست و یکی از پایه‌های محکم و با اهمیت برای تامین مالی دولت محسوب می‌شود.

وی افزود: قرار بود اصلاحاتی در قانون ایجاد شود که در حال حاضر در مرحله رفع ایرادات شورای نگهبان قرار دارد، اما تا زمان تصویب نهایی، قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۳۸۷ برای تمام فعالان اقتصادی لازم الاجراست.

معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: در ۲۷ آبان ماه سال جاری نیز مجلس شورای اسلامی این قانون را به گونه‌ای تمدید کرده که هیچ وقفه‌ای در اجرای آن وجود ندارد و فعالان اقتصادی مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده مکلف هستند تا زمان عرضه کالا وارائه خدمات از خریداران کالا و خدمات خود مالیات و عوارض را دریافت کنند و همانند گذشته به حساب‌های سازمان امور مالیاتی واریز کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 7 آذر ۱۳۹۹، کد خبر:892250، snn.ir
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 7 آذر ۱۳۹۹، کد خبر:677732، mizanonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
0
0
واقعا با این خبر به شدت خوشحال شده بودیم این مالیات بر ارزش افزوده چیه که پدر مردم رو در اورده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
0
0
تکذیب کردنشون هم در راستای ناراحت کردن مردمه:)
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین