پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۱۵۲۵۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
خسروی رئیس اتحادیه املاک تاکید کرد: نه تنها عرضه در بازار افزایش یافته بلکه بیش از ۱۰ تا ۱۵ درصد نیز قیمت‌های پیشنهادی توسط فروشندگان کاهش یافته است.
شعار سال: بخش مسکن بعد از کاهش تلاطم بازار ارز وارد دوران رکود شد و این روز‌ها تنها متقاضی واقعی است که به دنبال فایل خرید می‌گردد و اکثر اشخاصی که طی چند سال گذشته به منظور کسب سود و حفظ سرمایه وارد این بازار شده اند، فروشنده شده و حاضرند با تخفیف نیز ملک خود را به فروش رسانند. از سوی دیگر اخباری که از وضعیت خرید و فروش در حاشیه تهران و از شهر‌های پرند و پردیس به گوش می‌رسد این است که  قیمت مسکن مهر در این شهر‌ها حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است.

قلی خسروی رئیس اتحادیه املاک در ارتباط با شرایط بازار مسکن بعد از ریزش‌های مداوم قیمت ارز گفت: بازار مسکن مانند سایر بازار‌ها تابع عرضه و تقاضاست.   درحال حاضر بعد از کاهش قیمت ارز و  زمزمه عدم افزایش آن در آینده، بر تعداد فایل‌های فروش افزوده شده است، زیرا فروشندگان به این نتیجه رسیده اند که بازار مسکن افزایشی نیست و احتمال کاهش قیمت مسکن در آینده وجود دارد.

خسروی تاکید کرد: نه تنها عرضه در بازار افزایش یافته بلکه بیش از ۱۰ تا ۱۵ درصد نیز قیمت‌های پیشنهادی توسط فروشندگان کاهش یافته است. البته برخی از املاکی‌ها که عملا جواز ندارند و به صورت مشاور و مباشر اقدام به فعالیت می‌کنند، این میزان کاهش را غیر واقعی می‌دانند، اما اگر سامانه املاک را بررسی کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که این کاهش اتفاق افتاده است. ضمن اینکه در فایل‌های ارائه شده نیز این میزان کاهش قابل مشاهده است.

 وی با تاکید بر اینکه مردم به خوبی می‌دانند که چه زمانی وارد بازار مسکن شوند  و خریدار واقعی نیز دقیقا  از زمان خرید اطلاع دارد افزود: آنچه برای بنده به عنوان یک کارشناس مسلم است آن است که دولت و بانک مرکزی به دنبال کاهش نرخ ارز هستند. در نتیجه این سیاست بازار مسکن نیز تمایل به کاهش دارد.

بازار مسکن تحت تاثر چند مولفه یعنی: ارز، طلا، حامل انرژی و بورس است. در حال حاضر نیز تمامی این بازار‌ها درحال سقوط هستند. احتمالا ۶ ماه طول خواهد کشید که به ثبات قیمت در بازار مسکن برسیم.

وی در ارتباط با  وضع مالیات بر خانه‌های خالی و تاثیر آن بر افزایش عرضه و کاهش نرخ مسکن گفت: قوانین مربوط به این طرح  ۵ سال قبل به تصویب رسید این طرح اجرا نمیشد، اما در سال جاری شاهد اجرای آن هستیم. این خانه‌ها در دست هر کس نیست. مالک خانه‌های خالی بانک‌ها و ارگان‌ها مختلف هستند. اگر با اجرای این طرح خانه‌های خالی وارد چرخه خرید و فروش گردند قطعا شاهد افزایش عرضه مسکن و کاهش قیمت خواهیم بود، اما اگر دولت با وضع مالیات تنها قصد داشته باشد این ارگان‌ها راجریمه کند، آنگاه شاهد افزایش عرضه در بازار نخواهیم بود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا، تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۹۶۱۴۶، borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
0
0
من که مطمئنم دولتیها در این خانه ها نقش به سزایی دارن یا مالک هستن یابهره زیادی می برن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
0
0
این خونه های خالی برای مردم عادی که نیست برای تاجرا و مسولین و آقازاده هاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
0
0
خانه های خالی در ایران به هیچ عنوان نمیتونه با هیچ قانونی به سمت مالیات گرفتن بره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
0
0
خانه های خالی در ایران دارن کم کم زیاد میشن و نمیدونیم باید مالیات رو برشون چطور بگیریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
0
0
چرا علنی نمیشه که چرا با مالیات بر خانه های خالی چه کسانی مخالف هستن؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین