پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 06
کد خبر: ۳۱۶۳۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
معاونت اجرایی کانون نهاد‌های سرمایه گذاری گفت: اصلاح تبصره یک ماده ۱۴۹ قانون مالیات‌های مستقیم با موضوع (اعطای معافیت تجدید ارزیابی دارایی‌ها مشروط به رعایت استاندارد‌های حسابداری ملی یا گزارشگری بین‌المللی) پس از جلسه‌های متعدد به سرانجام رسید.
شعار سال: میثم کرابی گفت: این موضوع که بعد از اجرایی نشدن دستورالعمل لازم‌الاجرای رعایت استاندارد‌های حسابداری شماره ۱۵ در سال ۱۳۹۳ و به تعویق افتادن اجرای آن، همواره محل اختلاف مجموعه‎‌های درگیر در فرآیند حسابرسی بود، به تازگی به نتیجه رسید.

معاون اجرایی کانون نهاد‌های سرمایه گذاری ایران افزود: این موضوع با پیگیری‌های مداوم همکاران در کانون نهاد‌های سرمایه گذاری ایران و مساعدت سازمان بورس و اوراق بهادار به ویژه رییس اداره امور حسابرسی و گزارشگری مالی، در نهایت منجر به ثبت موضوع ذیل ماده ۱۴۹ پیش نویس اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم شد و برای ارائه به هیأت دولت، تحویل وزیر امور اقتصادی و دارایی شد.

موضوع ارزیابی دارایی‌ها به ارزش منصفانه یا ارزش‌های جاری، یکی از موارد چالش برانگیز بازار سرمایه، سایر بازار‌های اقتصادی و به خصوص شرکت‌های سرمایه‌گذاری عضو کانون نهاد‌های سرمایه‌گذاری ایران محسوب می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مهرماه تصریح کرد: جنس بازار سرمایه، پویایی و عقلانیت است، و آن را صرفا نباید در قالب رشد و کاهش «شاخص» قضاوت کرد و درواقع بازار سرمایه ابعاد مختلفی دارد و اینکه تحلیگران مالی و بازار سرمایه به این فکر باشند، که بنا بر اقتضائات روز بورس، چه سهامی را در چه دوره‌ای داشته باشند و چه سهامی را در دوره خاص نداشته باشند، نشان از حیات بازار سرمایه دارد. ضمن اینکه در بازار سرمایه همیشه باید عقل محاسبه‌گری، بی‌وقفه کار کند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۰آذر ۱۳۹۹، کد خبر: irna.ir، ۸۴۱۳۹۶۹۳
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
0
0
در زمینه قوانین بورسی انقد مشکلات زیادی داریم که حد نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
0
0
هیچ وقت تو ایران بورس رو این همه بی پناه ندیده بودم تکلیف این حقوقی های متخلف کی معلوم میشه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین