پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۳۱۶۹۵۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۹
نماینده مجلس مدعی شیوع روش جدیدی از باج خواهی توسط برخی از املاک در فرآیند خرید و فروش ملک شده است. برخی از املاکی‌ها به مالک می‌گویند که شما در موضوع قیمت فروش دخالت نکنید ما خانه شما را به هر میزانی فروختیم، سود آن نصف- نصف تقسیم شود.
  شعار سال: اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس مدعی است که ، برخی از املاکی ها به مالک می گویند که شما در موضوع قیمت فروش دخالت نکنید ما خانه شما را به هر میزانی فروختیم، سود آن نصف- نصف تقسیم شود . بر این قاعده، فعالیت برخی مشاوران املاک در خرید و فروش مسکن فسادزا محسوب می شود.

یکی از عوامل بروز فساد و تخلف، فرآیند دریافت حق کمیسیون املاکی ها در قراردادهای خرید و فروش است، مشاوران املاکی در هر قرارداد، درصدی از قیمت فروش را از خریدار و فروشنده دریافت می کنند، این مسئله موجب می شود که املاکی ها به افزایش قیمت مسکن ترغیب شوند، چون هر چه قدر قیمت ها بالا برود، حق کمیسیون آن ها بیشتر می شود.

به نظر می رسد که باید برای فعالیت دفاتر مشاوران املاک یک تعرفه ثابت مانند مشاغل دیگر ارائه خدمات همچون دفاتر پیشخوان دولت در نظر گرفته شود.
 

پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال، برگرفته از کانال تلگرامی خلیج فارس
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
0
خداييش كارشون اصلا درست نيست اين چه فرهنگ بديه كه ما ايراني ها پيدا كرديم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
0
همين كارها باعث ميشه كه دلالي در زمينه مسكن به وجود بياد و به مشكلات زيادي در قيمت مسكن بخوريم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
0
هنوز به کار این دفاتر املاک رسیدگی نشده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین