پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۲۱۶۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: بیمه زنان خانه دار ضرورتی انکار ناپذیر است، اما بسیاری از بانوان به دلیل بیمه بودن سرپرست خانواده از بیمه خود امتناع می‌کنند و این در حالی است که می‌توانند از دو حقوق بازنشستگی استفاده کنند.
شعار سال: احمد توصیفیان با اشاره به صد و ده هزار خانوار تحت پوشش صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان همدان گفت: از این میزان بیش از 5 هزار خانوار از مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند.

وی اجرای طرح پوشش بیمه‌ای یک میلیون و 400 هزار خانوار روستایی و عشایری فاقد بیمه را گامی بزرگ به‌منظور تحقق اصل 29 قانون اساسی و اجرای نظام جامع رفاه اجتماعی دانست و گفت: امیدواریم شرایطی فراهم شود که هیچ روستایی و عشایری در سطح کشور از پوشش بیمه اجتماعی بی‌بهره نماند و این طرح حامی روستاییان و عشایر در زمان سالمندی، ازکارافتادگی و فوت باشد.

به اعتقاد توصیفیان ارائه خدمات بیمه اجتماعی به کاهش فقر، بهبود زیر ساخت‌های اقتصادی و در نتیجه توسعه اقتصادی و اجتماعی بخش کشاورزی، روستایی و عشایر کمک می‌کند.

مدیر کل تعاون،کارو رفاه اجتماعی استان همدان افزود: دولت در تلاش است با توسعه بیمه گامی مهم در جهت گسترش عدالت بردارد تا از این طریق بتواند موجب کاهش فاصله طبقاتی جمعیت روستایی و شهری، کاهش محرومیت و گسترش عدالت اجتماعی شود. به همین دلیل در اصل بیست و نه قانون اساسی، قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی و در برنامه چهارم و پنجم توسعه، اجرای بیمه اجتماعی در سطح جوامع روستایی و عشایری مورد تاکید قرار گرفت و صندوق بیمه اجتماعی برهمین اساس تشکیل شد.

توصیفیان برای رسانه‌ها نقش مهمی در ارتباط با جوانان قائل شد که می‌تواند در فرهنگسازی و گرایش و جذب افراد به بیمه موثر باشند و ادامه داد: بیمه جوانان، نیاز به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درستی دارد، بیمه زنان خانه دار نیز ضرورتی انکار ناپذیر است اما بسیاری از بانوان به علت بیمه شدن سرپرست خانواده از بیمه خود امتناع می کنند و این در حالی است که می توانند از دو حقوق بازنشستگی در خانواده استفاده کنند.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به پرداخت دو سوم حق بیمه صندوق اجتماعی توسط دولت و فقط یک سوم توسط فرد از تمام جامعه هدف صندوق شامل ساکنان روستا و مناطق عشایری، افراد ساکن در شهرهای زیر بیست هزار نفر و شاغلان فصلی، قالیبافان، زنبورداران، کشاورزان شهرهای با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر، رانندگان برون شهری در روستاها و شهرهای زیر بیست هزار نفر، زنان سرپرست خانوار بهزیستی، همه مشاغل وابسته به کشاورزی، کارکنان مراکز دامپزشکی، اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و شاغلان صنایع دستی در شهر و روستا که مشمول عضویت و استفاده از مزایای صندوق هستند دعوت کرد تا تحت پوشش بیمه‌ای این صندوق قرار گیرند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 20 دی 1399، کد خبر: 1021984،  www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
0
0
اينكه كسي در خانواده از عدم اگاهي زن ها سود مي بره نشون دهنده كارهاي ضعيف رسانه اي در زمينه بيمه هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
0
این اشنا سازی زنان با همچین بیمه هایی ضرروی هست فقط اطلاع رسانی راجبع این بیمه کم است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین