پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۲۸۲۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۹
صندوق سرمایه گذاری جسورانه «رشد یکم پیشگام» با سرمایه 2400 میلیارد ریال به عنوان بزرگترین صندوق سرمایه گذاری جسورانه تاکنون، از امروز با نماد «پیشگام» شروع به پذیره نویسی می کند و تا چهارم اسفند ماه سال جاری (به مدت پنج روز کاری) ادامه خواهد داشت. حوزه فعالیت آن نیز « فناوری اطلاعات و ارتباطات، پزشکی و سلامت، انرژی، سخت‌افزار، بایو و نانو تکنولوژی » است.
شعار سال: تمرکز این صندوق‌ها برای سرمایه گذاری عمدتا روی استارتاپ‌ها در بدو تاسیس آن‌ها نیست، بلکه کسب و کار‌ها و استارتاپ‌هایی را برای سرمایه گذاری انتخاب می‌شوند که از رشد قابل توجهی برخوردار بوده و بخشی از بازار را در اختیار گرفته اند و در حال حاضر نیازمند تزریق منابع مالی و تیم مدیریتی مجرب هستند تا بتوانند مسیر رشد را طی کنند و به بالندگی و رقابت پذیری لازم برسند.

دوره فعالیت «رشد یکم پیشگام» مطابق با امیدنامه آن ۵ سال است و از طریق کارگزاری‌های عضو شبکه فرابورس ایران امکان مشارکت در پذیره نویسی فراهم است. هر واحد سرمایه گذاری یک میلیون ریال بوده و حداقل تعداد واحد قابل خریداری هزار واحد است. در این دوره از پذیره نویسی، موسسان ۲۰ درصد آن را در زمان تاسیس تعهد کرده اند و مابقی از طریق پذیره نویسی عمومی تامین خواهد شد.

صندوق‌های جسورانه بورسی به عنوان یکی از ابزار‌های نوین سرمایه‌گذاری با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نهاد‌های مسوول بازار سرمایه از سال ۹۵ طراحی و اجرا شده است تا سرمایه گذاری عموم مردم در طرح‌های فناورانه و دانش بنیان شتاب گیرد.
 
تمرکز این صندوق‌ها برای سرمایه‌گذاری عمدتا روی استارتاپ‌ها در بدو تاسیس آن‌ها نیست، بلکه کسب‌و‌کار‌ها و استارتاپ‌هایی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌شوند که از رشد قابل توجهی برخوردار بوده و بخشی از بازار را در اختیار گرفته‌اند و در حال حاضر نیازمند تزریق منابع مالی و تیم مدیریتی مجرب هستند تا بتوانند مسیر رشد را طی کنند و به بالندگی و رقابت‌پذیری لازم برسند. این صندوق‌ها سرمایه اشخاصی که به دنبال سرمایه گذاری در کسب و کار‌های نوپا، کوچک و متوسط هستند و پتانسیل رشد بالایی دارند را مدیریت می‌کنند. این نوع از سرمایه گذاری ها، سرمایه گذاری‌هایی با بازده و ریسک بالا محسوب می‌شوند.

در سال گذشته به درخواست معاونت علمی و فناوری و موافقت سازمان بورس تغییراتی در اساسنامه این صندوق‌ها از جمله امکان افزایش سرمایه، تعریف واحد‌های ممتاز و تغییر ساختار اداره صندوق اعمال و منجر به جهش قابل توجهی در تعداد آن‌ها شد. با پذیره نویسی این صندوق، تعداد صندوق‌های سرمایه گذاری جسورانه به ۱۲ صندوق افزایش می‌یابد که با توجه به پذیره نویسی ۲ صندوق سرمایه گذاری خصوصی، مجموع سرمایه این صندوق‌ها به ۹۲۵۰ میلیارد ریال افزایش می‌یابد.
 
از مجموع مذکور از اواسط سال گذشته ۶ صندوق سرمایه گذاری جسورانه و ۲ سرمایه گذاری خصوصی با مجموع سرمایه ۷۷۰۰ میلیارد ریال پذیره نویسی شده اند که از این میان ۴ صندوق سرمایه گذاری جسورانه با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی تاسیس شده اند که صندوق سرمایه گذاری جسورانه «رشد یکم پیشگام» از جمله‌ی آنهاست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، تاریخ انتشار ۲۸ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۷۲۷۸۶، isti.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
0
0
اين دولتي ها روشون ميشه دوباري حرفي از بورس بيارن واقعا؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین