پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۹۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۵
دبیر ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه علت اصلی افزایش قیمت‌های اخیر میوه، صادرات آن‌ها است، گفت: سیب و پرتقال‌های تنظیم بازار از اواسط اسفند ۹۹ عرضه خواهد شد.
شعار سال: عباس قبادی، دبیر ستاد تنظیم بازار، علت گرانی این روز‌های میوه را صادرات خواند و اظهار داشت: میزان صادرات میوه این روز‌ها در مقایسه با سنوات گذشته، افزایش یافته است.
وی با تاکید بر اینکه افزایش نرخ ارز یکی از دلایل اصلی رونق صادرات میوه است، گفت: تأخیر در حمل به دلیل بارش‌های اخیر و همچنین سرمازدگی برخی میوه‌ها در استان‌های فارس و کرمان از دیگر دلایل افزایش قیمت میوه در بازار است.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت همچنین افزود: میوه‌های تنظیم بازاری از اواسط اسفند عرضه می‌شوند که این اقدام تا حدودی قیمت‌ها را تعدیل می‌کند.
قبادی همچنین افزایش قیمت میوه به دلیل خرید‌های تنظیم بازاری را شایعه خواند و گفت: خرید‌های تنظیم بازاری سیب و پرتقال حدود ۲ ماه قبل انجام شده و ارتباطی به گرانی‌های اخیر ندارد.
وی همچنین افزود: میزان ذخیره‌سازی سیب و پرتقال حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار تن است که به نسبت یک میلیون تن سیب و پرتقال تولیدی کشور قابل مقایسه نیست.
وی با تاکید مجدد بر اینکه علت اصلی افزایش قیمت‌های اخیر میوه، صادرات آن‌ها است، افزود: میوه‌ها در اختیار بخش خصوصی است و حاکمیت نمی‌تواند خیلی در بحث قیمت‌گذاری دخالت کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اقتصاد سبز انلاین، تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۹۹، کد خبر:۲۰۰۸۲، www.eghtesadsabzonline.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
0
0
تنظیم بازار دم عید واقعا هر سال بدتر از سال پیش داره رخ میده و این اصلا اتفاق خوبی نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین