پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۲۵۲۰
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳
یکی از شرکت‌های بزرگ صنعتی در دنیا شرکت زیمنس است که در زمره شرکت‌های چند ملیتی مهم دنیا محسوب می‌شود و دفتر اصلی آن در مونیخ آلمان قرار دارد. این شرکت بزرگترین شرکت صنعتی در اروپا است و شعبه‌های آن در اغلب کشور‌های دنیا فعالیت می‌کند و کارخانه‌های این شرکت را می‌توان در سراسر دنیا دید. به همین دلیل است که محصولات صنعتی این شرکت در تمامی جهان به کار می‌رود

  شعار سال:بررسی تاریخچه فعالیت شرکت زیمنس نشان می دهد این شرکت در روز اول اکتبر سال ۱۸۴۷ میلادی راه اندازی شده است و در طول ۱۷۳ سال گذشته همواره نقشی مهم در حوزه صنعتی دنیا داشته است.این شرکت در طول تاریخ در حوزه های مختلفی فعالیت کرده است ولی هم اکنون مهمترین کارش در حوزه تجهیزات نیروگاهی و انرژی است.
 
طبق گزارشهای ارایه شده توسط شرکت در سال ۲۰۱۹ میلادی میزان درامد شرکت زیمنس برابر با ۸۶.۸۴ میلیارد یورو و  درآمد خالص آن برابر با ۵.۱۷۴ میلیارد یورو بود و برای ۳۸۵ هزار نفر شغل ایجاد کرده بود.
 
 بررسی شاخص های مالی این شرکت از سال ۲۰۱۳ تا کنون نشان می دهد در این بازه زمانی میزان درآمد این شرکت سیر صعودی داشته است و از ۷۵.۸ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۳ به ۸۶.۸۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ رسید و شمار افراد شاغل  در این شرکت هم از ۳۶۲ هزار نفر در سال ۲۰۱۳ به ۳۸۵ هزار نفر در سال ۲۰۱۹ رسید. سود خالص این شرکت هم در بازه مورد مطالعه از ۴.۲۸ میلیارد یورو به ۵.۱۷ میلیارد یورو رسید و ارزش دارایی های آن هم از ۱۰۱.۹۳ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۳ به مرز۱۵۰.۲۴ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۹ افزایش یافت.
 
سهامداران اصلی شرکت زیمنس چه کسانی هستند
 
این شرکت در سال ۱۸۴۷ توسط زیمنس آلمانی راه اندازی شد و هنوز هم اصلی ترین سهامدار این شرکت خانواده زیمنس هستند. در سال ۲۰۱۹ این شرکت ۸۸۱ هزار سهم  منتشر کرد و به بازار عرضه کرد. در این زمان سهم خانواده زیمنس در این شرکت برابر با ۶.۹ درصد بود و ۶۲ درصد از سهام در اختیار مدیران سرمایه گذاری در موسسه های سرمایه گذاری بزرگ دنیا قرار داشت.
 
با وجود اینکه در گزارشهای رسمی شرکت زیمنس از عرضه عمومی سهام خبر داده است ولی باز هم سهامداران آن دولتهای بزرگ و اشخاص تاثیر گذار و ثروتمند هستند. به عنوان مثال ۳ درصد از سهام این شرکت توسط دولت قطر خریداری شده است و ۲.۵ درصد از سهام هم در اختیار صندوق بازنشستگی دولتی نروژ است.
 
در صورتیکه بخواهیم تفکیک سرمایه گذاران شرکت زیمنس را بر مبنای کشور مالک سهم ارایه دهیم خواهیم دید  ۲۶ درصد از سهام این شرکت  در اختیار دولت المان است و ۲۱ درصد آن را سرمایه گذاران امریکایی در اختیار دارند. بریتانیایی ها ۱۱ درصد از سهام زیمنس، فرانسوری ها ۸ درصد ، سوییسی ها ۸ درصد و دیگر کشورها ۲۶ درصد از سهام این شرکت بزرگ صنعتی را در اختیار دارند.
 
شرکت زیمنس در چه حوزه هایی فعالیت می کند
 
زیمنس که دفتر اصلی آن در مونیخ آلمان قرار دارد در ۱۹۰ کشور دنیا فعالیت می کند و بالغ بر ۲۸۵ کارخانه و تاسیسات تولیدی و صنعتی در سراسر دنیا دارد.
 
 شرکت زیمنس در وب سایت رسمی خود در مورد برنامه هایش در مبان مدت و بلند مدت نوشت:«الکتریکی کردن صنعت حمل و نقل،اتوماسیون و دیجیالیزه کردن فعالیتهای صنعتی  از اصلی ترین و مهمترین برنامه های ما در بلند مدت است. ما این اهداف را در نه حوزه مختلف به کار می گیریم که این حوزه ها عبارتند از  نیرو و گاز،خدمات تولید برق،مدیریت انرژی،تکنولوژی های ساختمانی،حمل و نقل،صنایع فعال در حوزه فراوری، خدمات مالی، مهندسی بهداشت و درمان، اتوماسیون  و توسعه سیستم های فعال در حوزه فولاد و در نهایت کارخانه های دیجیتال.
 
در ماه اوت سال ۲۰۲۰  بخش فعال در زمینه مهندسی حوزه بهداشت و درمان در شرکت زیمنس  اعلام کرد در نظر دارد تجهیزات مرتبط با درمان بیماری سرطان در امریکا و شرکت سازنده نرم افزارهای فعال در این حوزه را به ارزش ۱۶.۴ میلیارد دلار خریداری کند. »
 
 این شرکت در سالهای اخیر سرمایه گذاری زیادی در حوزه انرژی های پاک انجام داده است و توسعه کارخانه های فعال در این زمینه را در دستور کار خود قرار داده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری کارخانه دار ، تاریخ انتشار:  16 اسفند 1399  ، کدخبر: 285-385،www.karkhanedar.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین