پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۰۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴
گویا بشکلی تاریخی قصد ادامه اشتباه اقتصاد دولتی بعد از اتمام جنگ تحمیلی در کشور وجود دارد. دچار افراط و تفریط‌هایی شدید نظیر مخصوص سازی بجای خصوصی سازی مطرح در دولت هاشمی تا ناآشنایی و بیگانگی با برنامه ریزی اقتصادی و آوار کردن هزینه مملکت روی دوش مردم در دولت روحانی شده ایم. افرادی نظیر روحانی، هاشمی و مدیران و سیاستمدارانی همانند آن‌ها درک درستی از اقتصاد مردمی و مردمی کردن اقتصاد نداشته و ندارند. آقای مصری، لذا انتظار رفع موانع تولید از چنین دولت هایی، آب در هاونگ کوبیدن است و دریا به کفچه پیمودن. خودتان را خسته نکنید. تا نظارت‌های موثر مردمی و شهروندی بر پیکره اختاپوسی دولت گرایی حداکثری در ایران قرار نگیرد، آش همین آش است و کاسه همان کاسه.
شعار سال: عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس گفت: ۱۰ سال است که از دولت تقاضا می‌کنیم تا برای رفع قوانین مزاحم تولید لایحه‌ای ارائه کند.
 
آقای عبدالرضا مصری در یک برنامه تلویزیونی در خصوص بهبود فضای کسب و کار و چالش‌های صدور مجوز، گفت: حدود ۱۲ سال است که به دنبال تسهیل در صدور مجوز‌ها هستیم، اما محقق نشده و هربار موانع جدیدی به دنبال قوانینی که وضع شده ایجاد می‌شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئول تسهیل مسیر تولید وزارت اقتصاد است، ادامه داد: موضوع تسهیل مسیر تولید و کسب و کار هر هفته در کمیسیون ویژه حمایت از تولید و رفع موانع مطرح می‌شود.

عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وظایف ذاتی اقتصادی دستگاه‌ها، گفت: ۱۰ سال است که از دولت تقاضا می‌کنیم تا برای رفع قوانین مزاحم تولید لایحه‌ای ارائه کند. هر طرحی نیز که مجلس مطرح می‌کند با انتقاد دستگاه‌های اجرایی مواجه می‌شود.

مصری با تاکید بر اینکه برای رفع موانع تولید، باید دستگاه‌های اجرایی قوانین مزاحم را بردارند عنوان کرد: در صورت همراهی نکردن دستگاه‌ها و هریک از این عوامل تولید، حذف قوانین دست و پاگیر به مشکل می‌خورد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ناهماهنگی برخی دستگاه‌ها و بانک‌ها در حل مشکل تولیدکنندگان و رفع موانع تولید، گفت: پیگیری‌های مجلس به نتیجه‌ای نرسیده و کوتاهی وزارت اقتصاد علت اصلی این مسائل است.
 
کارت زرد برای وزیر اقتصاد و دارایی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴، سیزده سال پیش به تصویب رسید و دولت را مکلف به تسهیل شرایط واگذاری کرد، ادامه داد: پیش از این هم مجلس شورای اسلامی روز نهم دی ماه سال گذشته از توضیحات وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره مشکلات شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه قانع نشد و به وزیر اقتصاد و دارایی کارت زرد داده بود.

مصری با بیان اینکه دولت در ارائه لوایح در رابطه با کسب و کار تنبل است، گفت: ساماندهی مجوز‌های کسب و کار، لغو مجوز‌های دست و پاگیر و تسهیل و تسریع صدور مجوز‌های ضروری برای فعالان اقتصادی از زمان تصویب قانون برنامه پنجم توسعه از مهمترین موضوعات در حمایت از رونق تولید بوده، اما با وجود تصویب قوانین و مقررات متعدد همچنان معضل مجوز‌ها در روند تولید خلال ایجاد می‌کند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: ۳اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر iribnews.ir، ۳۰۸۴۱۹۱
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
0
0
موانع تولید در شرایط کنونی ؟!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین