پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۳۹۹۴۲
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲
مدیرعامل بانک مهرایران از اختصاص ۲۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به کادر درمان مرتبط با کرونا خبر داد و گفت: بر این اساس، به افراد معرفی شده، تسهیلات قرض الحسنه تا سقف فردی ۱۰۰ میلیون ریال با کارمزد چهار درصد و مدت بازپرداخت ۲۴ ماهه پرداخت می‌شود.
شعار سال: مرتضی اکبری در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه بین بانک مهر ایران و وزارت بهداشت در حوزه مسئولیت اجتماعی با رویکرد مقابله با کرونا، گفت: این بانک در راستای برنامه‌های مسئولیت اجتماعی خود، برای نخستین بار در کشور با اختصاص بودجه بالغ بر ۱۳۰میلیارد ریال از محل وجه التزام (جریمه دیرکرد) و از طریق انعقاد تفاهم نامه با وزارت بهداشت، اقدام به خرید اقلام مورد نیاز در زمینه پیشگیری، درمان و کنترل بیماری کووید۱۹ در طرح شهید سلیمانی کرده است.

وی افزود: در این طرح در مجموع حدود ۱۵ هزار قلم تجهیزات پزشکی شامل دستگاه کپسول اکسیژن و متعلقات، دستگاه ضدعفونی‌کننده UV، دستگاه تب سنج لیزری و دستگاه پالس اکسی متر بین ۱۲۶ مرکز منتخب و پایگاه سلامت در سراسر کشور توزیع می‌شود. در این راستا، تجهیزات پزشکی تهیه شده توسط بانک مهرایران در ۶۳ دانشگاه علوم پزشکی واقع در ۳۱ استان کشور توزیع خواهد شد.

اکبری با اشاره به اختصاص بیش از ۲۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به کادر درمان مرتبط با این بیماری توسط بانک مهر ایران، اظهار کرد: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به پرسنل حوزه سلامت مرتبط با بیماری کرونا که از سوی دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی معرفی می‌شوند از دیگر بند‌های این تفاهم نامه است.
 
بانکداری اسلامی با نوآوری در طراحی محصولات بانکی اهداف اقتصاداسلامی را محقق می‌سازد

وی افزود: بر این اساس، به افراد معرفی شده، تسهیلات قرض الحسنه تا سقف فردی ۱۰۰ میلیون ریال با کارمزد چهار درصد و مدت بازپرداخت ۲۴ ماهه پرداخت می‌شود. بانک مهرایران بانکی مردمی با خاستگاه اجتماعی است.
 
وام قرض‌الحسنه به کادر درمان کرونا پرداخت می‌شود

وی در ادامه گفت: نظام بانکداری اسلامی تلاش می‌کند با نوآوری در طراحی محصولات بانکی، اهداف اقتصاد اسلامی را محقق سازد. یکی از ابزار‌های تحقق این اهداف، حذف وجه التزام و یا اختصاص آن به امور عام المنفعه است. بانک قرض الحسنه مهر ایران این بار نیز با حمایت ۱۰۰ درصدی سهامداران و تایید هیات مدیره بانک، مقرر کرد مانند بسیاری از بانک‌های کشور‌های اسلامی، وجه التزامی که براساس قانون دریافت می‌شود را به انجام کار‌های عام المنفعه مثل مدرسه سازی، ساخت خانه بهداشت، احداث مسکن روستایی و ... اختصاص دهد.

مدیرعامل بانک مهر ایران در پایان گفت: این بانک، برای نخستین بار در کشور با اختصاص بودجه از محل جریمه دیرکرد، اقدام به خرید اقلام مورد نیاز در زمینه پیشگیری، درمان و کنترل بیماری کرونا در طرح شهید سلیمانی کرده است و این اقدام اولین گام بانک مهرایران برای استفاده از وجه التزام در امور عام المنفعه به شمار می‌آید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایسنا، تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۴۰۰۰۲۰۸۰۵۸۱۳، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین