پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۳۴۰۵۷۳
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳
با هدف توسعه همکاری‌های صنعت بیمه و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری؛ معاون و مدیران این صندوق ضمن حضور در سندیکای بیمه گران ایران با دبیرکل و اعضای این نهاد صنفی دیدار و گفتگو کردند.
شعار سال: نشست مشترک مدیران صنعت بیمه و صندوق نوآوری ریاست جمهوری با هدف گسترش همکاری‌ها، تعامل بیشتر و بهره گیری از ظرفیت‌های طرفین برگزار شد.

گفتنی است در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (۱۲۳) و نیز اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات، در سال ۱۳۸۹ توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و به تأیید شورای محترم نگهبان رسید و در همان سال برای اجرا به دولت ابلاغ شد و هیئت وزیران آیین نامه اجرایی این قانون را در اواسط سال ۱۳۹۱ تصویب نمود.

مطابق ماده ۵ این قانون در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و فناوری محور و تکمیل زنجیره ایده تا بازار، نهادی مالی به نام صندوق نوآوری و شکوفایی در اواخر سال ۱۳۹۱ تاسیس شده است.

این صندوق به منظور تجاری سازی نوآوری‌ها و اختراعات، کاربردی نمودن دانش و دستاورد‌های پژوهشی و تکمیل زنجیره ایده، محصول و بازار از شرکت‌های دانش بنیان پشتیبانی و حمایت کرده و خدمات مالی و اعتباری از جمله کمک، تسهیلات و مشارکت برای آن‌ها تامین می‌نماید. به طور کلی هدف نهایی صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای کمک به رونق اقتصادی کشور از طریق حوزه‌های دانش بنیان و فناوری‌های برتر می‌باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از بیمه‌گران ایران، تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، کدخبر: ۹۴۲، sbi.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین