پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۰۹
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
اتفاقا سنگ اندازی هایی که بر علیه دولت در ابعاد مختلف به مانند همین بیانیه ائتلاف اصلاح طلبان بوشهری می شود بیش از آن محصول نگاه مخالفین دولت در مرزبندی های سیاسی رایج کشور باشد
شعارسال: حاصل تلاش های اصلاح طلبان بر چینش اعضاء خود در مناصب رده های بالایی و میانی کشور است که در بخش هایی که موفقیتی برای این انتصابات کسب نکرده اند بدنبال فشار بر دولت هستند ضمن این که اصولا دولت گوشش به انتقاداتی هم اگر مخالفینش داشته باشند بدهکار نیست و کار خودش را انجام می دهد.

کافی است وزیرکشور یا معاون سیاسی وی سخنی بر لب آورد و از تغییر استانداری آن هم به شکل کلی سخن گوید آن وقت است که بیانیه ، پشت بیانیه صادر می شود .

این روزها بازار صدور بیانیه در پاییز بوشهر ، گرم گرم است. ائتلاف چند تکه شده اصلاح طلبان در استان بوشهر ، این روزها بدجوری سرشان شلوغ است . این شلوغی نه از باب فعالیت های منسجم سیاسی در کمتر از هفت ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری ، بلکه متن آن نشان دهنده یک نوع تسویه حساب با استاندار بوشهر است .

این که استاندار بوشهر دارای نقدهای فراوانی در حوزه های مختلف است حرفی نیست اما استاندار بوشهر نماینده دولت و مجری سیاست های آن می باشد .اگر دولت در کلان حرفی برای گفتن داشته است که طبیعی است کارگزاران آن هم در اجرای آن کوتاهی نمی کنند که هر نوع کوتاهی معمولا با عزل و نصب های مواجه می باشد مگر آن که بپذیریم دولت یازدهم چندان ضعیف یا قوی بودن مدیرانش برایش مهم نیست که صد البته اینچنین نمی باشد.

در این بیانیه که همین روزها باید به مانند بیانیه قبل ائتلاف به اصطلاح اصلاح طلبان باید منتظر عکس العمل بخشی از این گروه ها برای برائت از این نوشتار باشیم در ابتدا با نگاه کلان به سیاست های دولت در عرصه های مختلف تناقض های عجیبی مشاهده می شود به گونه ای که در ابتدای آن پس از آسمان و ریسمان بافتن به هم درباره پرونده هسته ای ایران از آن به عنوان سربلندی در یک امتحان بزرگ سخن به رشته تحریر در آمده اما پس از آن نتایج اقتصادی ناشی از تحریم ها را محقق شده نمی داند .

این در حالی است که برداشتن تحریم ها که به نوعی گشایش در حوزه اقتصاد به عنوان یکی از اهداف تعریف شده در مذاکرات هسته ای ایران با غربی هاست به عنوان اولین شاخص مذاکرات مطرح بوده است بماند این که نویسندگان بیانیه ائتلاف اصلاح طلبان بوشهری برای گشایش اقتصادی پسابرجام ، فعلا مردم را به زمانی دیگر حواله می دهند شاید با جمع کردن آراء مردم بتوانند چند صباحی دیگر هم عنان اختیار در دست گیرند.

البته درست در همین شرایط ، مجدد با یک پاردوکس واقعی مواجه می شویم که پس از اعلام توفیق نداشتن دولت در عرصه اقتصادی ، به ناگاه اقتصاد دولت را با یک سری از شاخص ها دارای توفیق نسبی می داند.

نکته دیگر این که در حوزه فرهنگی و سیاسی ، دولت یازدهم را به دلیل تمرکز بر مسئله برجام و سنگ اندازی های مداوم مخالفان دولت ناکارآمد اعلام می کند و نتیجه می گیرد که این ناکامی به دلیل انتصاب مدیران ناکارآمد در سطوح بالایی و میانی است.

این که دولت تمام توانش را بر برجام گذاشت به گونه ای که به جای حل مشکلات مردم در صد روز اول که وعده اش داده بود نتوانست توفیقی در دیگر حوزه ها داشته باشد حرف گزافی نیست که حداقل با این بخش از بیاینه ائتلاف اصلاح طلبان بوشهری موافقیم اما اگر به فرض صحیح بودن تئوری شما بر استفاده از مدیران ناکارآمد در سطوح بالایی و میانی نتوانسته توفیقی در کشایش های سیاسی و فرهنگی داشته باشد که ارتباطی با مخالفین دولت نداشته است.

دولت در عرصه ورزش ، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از سه سال و اندی به این نتیجه می رسد که کارآمد نیست و آنها را مجبور به استعفاء می کند. این چه ارتباطی با مخالفین دولت داشته است . مگر می شود پذیرفت که عملکرد ناهمگون و ضعیف اعضاء کابینه که خود ریاست جمهوری نیز از آن عاصی است و آنها را وادار به استعفاء می کند به دلیل سنگ اندازی های مخالفین دولت باشد.در بخش های دیگر هم همینطور است .

اتفاقا سنگ اندازی هایی که بر علیه دولت در ابعاد مختلف به مانند همین بیانیه ائتلاف اصلاح طلبان بوشهری می شود بیش از آن محصول نگاه مخالفین دولت در مرزبندی های سیاسی رایج کشور باشد حاصل تلاش های اصلاح طلبان بر چینش اعضاء خود در مناصب رده های بالایی و میانی کشور است که در بخش هایی که موفقیتی برای این انتصابات کسب نکرده اند بدنبال فشار بر دولت هستند ضمن این که اصولا دولت گوشش به انتقاداتی هم اگر مخالفینش داشته باشند بدهکار نیست و کار خودش را انجام می دهد.

در حوزه استانی نیز تمرکز این بیانیه بر سیاست صبر و سکوت اصلاح طلبان بر عملکرد استاندار بوشهر متمرکز شده است . این درحالی است که سالاری به دلیل استفاده نکردن از ظرفیت اصلاح طلبان مورد حمله واقع شده که همگان می دانند اصلاح طلبان استان پس از این که در رنکینک مدیریتی نتوانستند عناصر تندرو و دارای کارنامه ای ناموفق در فتنه 88 را به مدیریت استان قالب کنند بنای ناسازگاری گذاشتند و هر شخصیتی از رئیس جمهوری تا معاون اول و وزرای ذی نفوذ در دولت تا افرادی به مانند ترکان را دیدند تا بتوانند بلکه استاندار بوشهر را که به گفته آنها خودرای و تهمت زن است را از جایش تکانی دهند.

آنها در حالی کارنامه اقتصادی استاندار بوشهر را بدون پشتوانه ، ناموفق و آمیخته با ناکامی در زمینه ایجاد راه آهن، بندر آزاد، اجرای آزاد راه، جذب چند برابری اعتبارات ملی نسبت به دولت های گذشته ،ضعف شدید در جذب سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران و صنعت گران بومی که حاصلش رکود و تعطیلی بسیاری از کارگاه های تولیدی و صنعتی بوده است می دانند که از اتفاق با پاک کردن صورت مسئله که همان نداشتن برنامه مشخص دولت در عرصه تولید ثروت و داشتن مدلی برجسته از اقتصاد است تمام این گناه ها را به گردن استاندار بوشهر می اندازند.

به نظر می رسد که اگر سالاری پیج استفاده از نیروهای اصلاح طلب تندرو در استان بوشهر را شل کرده بود و تعداد بیشتری از آنها را در کسوت مشاور و مدیر که خواسته اصلاح طلبان می باشد و در چندین سطور که در این بیانیه به آن اشاره شده بود بر سرکاری می آورد با همین کارنامه کنونی این قدر به مانند امروز مورد نقد قرار نمی گرفت هر چند که مردم به خوبی حقایق را می دانند و می بینند که این دولت در کلان و جزء فاقد یک برنامه راهبردی اقتصادی و معیشتی برای آنهاست.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی سوک، تاریخ انتشار: سه شنبه 11 آبان 1395، کدخبر: ۱۹۵۷۵۷، www.sook.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین