پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۱۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵
امام جمعه لشت نشا گفت: درخواستی که مردم لشت نشا از کابینه آینده و جناب آقای رییسی دارند این است که یک راهبردی را جهت تغییر لشت نشا از حالت روستایی به یک بخش پیشرفته مشخص کنند.
شعار سال: حجت‌الاسلام کمال تجدد، امام جمعه بخش لشت نشا مردم لشت نشا را مردمی علم‌دوست خواند و تصریح کرد: مدرسه لشت نشا در روستای نوده صدسال قدمت دارد و همین امر نشان‌دهند میزان علم‌دوستی مردم این بخش است.

وی افزود: اکثر مردم لشت نشا یا علم‌دوست و یا فرهنگی بازنشسته هستند، گفت: ۵۰ درصد افرادی که در نماز جمعه لشت نشا شرکت می‌کنند، بازنشسته فرهنگی هستند.

نباید مدیران با وقف به گونه‌ای برخورد کنند که مردم، وقف را عامل رکود لشت نشا بدانند

حجت‌الاسلام تجدد با اشاره به اینکه فخرالدوله ۵۰ سال پیش با وقف کردن ۱۶۰ مغازه برای ارتقای بهداشت منطقه خصوصا لشت نشا کار مهمی انجام داد، تأکید کرد: نباید مدیران با وقف به گونه‌ای برخورد کنند که مردم، وقف را عامل رکود لشت نشا بدانند.

امام جمعه لشت نشا گفت: مردم گیلان باید بداند که لشت نشا جزو مناطقی است که بهترین برنج گیلان در آن رشد می‌کند و بسیاری از سرمایه‌داران و اطبای حاذق مرکز استان گیلان همچنین بسیاری از استوانه‌های سیاسی و مقامات عالی کشور، لشت نشایی هستند.

وی همچنین ادامه داد: در میدان‌های سیاسی مردم لشت نشا از بسیاری از مناطق گیلان، وحدت رویه‌ی بیشتری دارند و در ۵ دوره متوالی، نماینده در مجلس داشتند از آقای نوبخت گرفته که خودش را مدیون آرای لشت نشایی‌ها می‌دانند تا آخرین فرد که آقای حسنی بودند.

خطیب جمعه لشت نشا افزود: مردم سی هزار نفره لشت نشا ۵ دوره نماینده مستقل در مجلس داشتند و این موضوع بیانگر این است که مردم لشت نشا در سیاست نظام، تأثیرگذار بودند.

عمران و آبادی در لشت نشا متناسب با طراز فکری مردم این بخش، رشد نکرد | مسوولین لشت نشا باید در طراز مردم فرهیخته آن باشند

حجت‌الاسلام تجدد با اشاره به اینکه عمران و آبادی در لشت نشا متناسب با طراز فکری و هوشمندی مردم این بخش، رشد نکرده است که نشان دهند ضعف مدیریتی است.

وی همچنین تأکید کرد: مردم بخش لشت نشا از همه مسوولین خصوصا از رییس‌جمهور منتخب این درخواست را دارند که با توجه به اینکه گیلان از نظر پتانسیل و ظرفیت جزو چهار استان برتر و نخبه ایران و لشت نشایی‌ها نیز در گیلان جزو اولین‌ها هستند، بنابراین مسوولینی که برای این بخش مشخص می‌کنند باید در طراز مردم فرهیخته و نخبه لشت نشا باشند.

دولت آینده، لشت نشا را از حالت روستایی به بخشی پیشرفته تبدیل کند

امام جمعه لشت نشا افزود: درخواستی دیگری که مردم لشت نشا از کابینه آینده و جناب آقای رییسی دارند این است که یک راهبردی را جهت تغییر لشت نشا از حالت روستایی به یک بخش پیشرفته مشخص کنند.

وی با تأکید بر اینکه جوانان نخبه ورزشی بسیاری در لشت نشا، آرزوی میدان‌های جهانی دارند، ولی به دلیل ضعف مالی نمی‌توانند در این حوزه شرکت کنند، گفت: امیدواریم وزیر ورزش و مدیرکل ورزش و جوانان دولت آقای رییسی به لشت نشا بیایند و بر روی این جوانان با انگیزه و نخبه سرمایه‌گذاری کنند.

خطیب جمعه لشت نشا در بخش دیگری از گفتگو از حضور قاطبه مردم لشت نشا با وجود ویروس کرونا در نماز جمعه تقدیر و تشکر کرد و تصریح کرد: ۵ مرداد ۵۸ که مصادف با اولین نماز جمعه کشور است بیانگر این موضوع است که در این ۴۰ سال از این نهاد مبارک برکاتی برای تثبیت و پیشرفت نظام عائد مردم و کشور ما شد بنابراین تقویت این نهاد را از رییس‌جمهور جدید تقاضامندیم.

حجت‌الاسلام تجدد تقویت مساجد بخش لشت نشا را خواستار شد و افزود: امیدواریم نواقص مصلی نماز جمعه لشت نشا برطرف شود و زیبنده مردم لشت نشا شود.

نبود کار، علت هجرت جوانان لشت نشا به رشت است

وی با اشاره به اینکه با توجه نزدکی لشت نشا به مرکز استان، اما حرکت جوانان لشت نشا به سوی مرکز استان است و جمعیت لشت نشا همیشه بین ۳۰ تا ۳۵ هزار نفر شناور است، اظهار کرد: علت هجرت جوانان لشت نشا به طرف شهر رشت، نبود کارخانه، وجود کارخانه نیمه تعطیل و نبود کار است.

امام جمعه لشت نشا ادامه داد: کابینه دولت جدید نگاه ویژه‌ای نسبت به کارخانه‌های لشت نشا و احیای ناحیه صنعتی لشت نشا داشته باشد تا جوانان لشت نشایی به شهر و دیار خود بازگردند و با قدرت فکری و جسمی خود بخش لشت نشا را ارتقاء بخشند.

اعضای شورای شهر لشت نشا، شهرداری نخبه برای این شهر انتخاب کنند

حجت‌الاسلام تجدد به جلسه خود با اعضای منتخب ششمین دوره شورای شهر لشت نشا اشاره کرد و گفت: در این جلسه به اعضای شورا اعلام کردم که شهرداری در طراز مردم نخبه لشت نشا انتخاب کنند، زیرا مردم انتظار دارند شهردار آینده لشت نشا در طراز فکری مردم باشد و بتواند ضعف‌های شهر را اصلاح کند.

وی همچنین از مردم روستا‌های بخش لشت نشا درخواست که به منتخبین خود احترام بگذارند و اعضای شورای روستا‌ها نیز دهیاری قوی برای روستا برگزینند و در حل اختلاقات و بالا بردن فرهنگ روستایی تلاش کنند.

خطیب جمعه لشت نشا افزود: اعضای شورای روستا‌ها ضعف‌های روستا‌ها را به مسوولین منتقل کنند و در جهت عمران و آبادی روستا کوششی مجدانه نمایند.

دهیاران قانون را دور نزنند | اجازه ندهید افراد غیربومی زمین‌های روستا را بخرند

امام جمعه لشت نشا در بخش دیگری از گفتگو در خصوص فروش زمین‌های بخش به افراد غیربومی نیز اظهار داشت: شورا و دهیار نباید بخاطر نیاز‌های مالی، اجازه دهند بیرون از این استان زمین بخرند، چون این افراد پولدار هستند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به منع تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، روستاییان سعی کنند زمین‌های خود خراب و خشک نکنند، تأکید کرد: به دهیاران می‌گویم که قانون را دور نزنند و به بهانه عمران و آبادی روستا، زمین‌های حاصلخیز منطقه را به افراد بیگانه نفروشند.

عمران روستا به تکثر خانه‌سازی نیست | فروش زمین‌های حاصلخیز لشت نشا خیانت است

حجت‌الاسلام تجدد تأکید کرد: عمران روستا به تکثر خانه‌سازی نیست بلکه ما باید روستا‌های خود را به صورت بومی حفظ کنیم و اگر مردم می‌خواهند از درآمد حوزه گردشگری استفاده کنند، خانه‌های بوم‌گردی را با مجوز میراث فرهنگی احداث کنند، اما فروش زمین‌های حاصلخیز لشت نشا خیانت است و امیدواریم عزیزان در این خیانت هیچگونه مشارکتی نداشته باشند.

مدیران اوقاف به سرمایه‌گذاران بخش لشت نشا کمک کنند

امام جمعه لشت نشا از مدیران اوقاف تقاضا کرد که با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی جهت مرمت و نوسازی بنا‌های وقفی لشت نشا که چهره زیبایی نیز ندارند، همکاری کنند تا این سرمایه‌گذاران بتوانند با سرمایه‌گذاری در لشت نشا به چرخه اقتصادی و زیباسازی شهری لشت نشا کمک کنند، زیرا کسانی که در زمین‌های اوقافی ساختمان‌سازی می‌کنند هم باید به شهرداری و هم اوقاف مالیات پرداخت کنند.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که با مدیرکل اوقاف استان گیلان داشتم، ایشان قول مساعد همکاری را به بنده دادند فقط باید مسوولین شهری با ما در این زمینه هماهنگی کنند.

حجت‌الاسلام تجدد در پایان از همه لشت نشایی‌ها و لشت نشا دوستان درخواست کرد که ارق لشت نشایی خود را فراموش نکنند و سعی کنند برای عمران و آبادی محل تولد خود آستین بالا بزنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دیار میرزا، تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰، کدخبر: ۶۳۴۱۴۵، diyarmirza.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
0
اگر این روستا جای رشد دارد با نظر کارشناسان میتواند به یک بخش پیشرفته‌تر تبدیل شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین