پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۲۴۹
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳
به دنبال رأی دادگاه عالی انگلیس که به جریان افتادن فرایند خروج از اتحادیه اروپا را مستلزم تأیید پارلمان کرده بود، جنجال‌هایی در دولت این کشور به راه افتاد که از نخست‌وزیر انگلیس خواسته شد که واکنش‌های خشن به این حکم را فرونشاند.

شعارسال: به دنبال واکنش‌های شدید به حکم دادگاه عالی انگلیس درباره خروج از اتحادیه اروپا، مقامات قضایی این کشور از «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس روز شنبه خواستند که خشم ناشی از این حکم دادگاه عالی انگلستان که وی را موظف کرده قبل از به جریان انداختن «ماده 50» خروج این کشور از اتحادیه اروپا، تأیید پارلمان را دریافت کند را فرونشاند.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد، بعد از آنکه سه قاضی ارشد دادگاه عالی انگلیس روز پنجشنبه هفته گذشته دولت این کشور را موظف کردند که قبل از به جریان انداختن فرایند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، تأییدیه پارلمان را دریافت کند، وزرای سابق انگلیس از ترزا می خواستند که به این مسئله که موجب برانگیخته شدن خشم برخی از مقامات انگلیسی شده رسیدگی کند.

 روز جمعه  تمامی تلاش خود را به کار گرفت تا به رهبران اروپایی تضمین دهد که حکم دادگاه عالی انگلیس بر جدول زمانی وی برای به جریان انداختن ماده 50 برای خروج از اتحادیه اروپا تأثیری نمی‌گذارد.

از جناح داخلی نیز، اعضای حزب حاکم محافظه‌کار راست میانه و روزنامه‌های طرفدار خروج انگلستان از اتحادیه اروپا از چنین حکم دادگاه عالی انگلستان به خشم آمدند و ابراز نگرانی کردند که این حکم خللی در فرایند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به وجود آورد.

«باب نیل» رئیس کمیته نظارتی امور قضایی پارلمان انگلیس اعلام کرد که اینگونه حملات منتقدان «استقلال حوزه قضایی ما را تهدید می‌کند» و از می خواست تا در این زمینه ورود کند و جلوی اینگونه حملات به حکم دادگاه عالی انگلیس را بگیرد.

نیل به روزنامه انگلیسی «تایمز» گفت: «برخی از چیزهایی که سیاستمداران درباره قضاوت دادگاه مطرح کردند، کاملاً ننگین بود».

وی ادامه داد: «می و دولت وی باید به وضوح اعلام کنند که استقلال قوه قضایه برای دموکراسی اساسی و بنیادین است. شما حتی اگر فکر می‌کنید که قوه قضاییه تصمیم اشتباهی هم گرفته است، باید به آن احترام بگذارید».

روزنامه انگلیسی «دیلی میل» در واکنش به این حکم دادگاه، قضاتی که این رأی را صادر کردند، «دشمنان مردم» خواند و روز شنبه در گزارشی نوشت که این یک «حکم ضد دموکراتیک» بوده است.

«جرمی کوربین» رهبر حزب مخالفان کارگر انگلیس نیز قرار بود از می بخواهد در پی حکم دادگاه عالی انگلیس، بدون تأخیر، راهبرد مذاکره درباره خروج از اتحادیه اروپا را در پارلمان مطرح کند.

روز جمعه، نخست‌وزیر انگلیس با «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا، «دونالد توسک» رئیس شورای اروپا، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «فرانسوا اولاند» تماس تلفنی برقرار کرد.

وی به آنها گفت که همچنان قصد دارد بین سال جدید میلادی تا پایان ماه مارس، ماده 50 خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را به جریان بیاندازد و ابراز اطمینان کرد که موفق می‌شود نظر دیوان عالی بریتانیا را در مقابل حکم روز پنجشنبه دادگاه عالی انگلیس جلب کند.

«استفان فیلیپس» یکی از نمایندگان محافظه‌کار پارلمان انلگیس که موافق خروج از اتحادیه اروپا است روز جمعه به دنبال حکم دادگاه عالی انگلیس استعفا کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 15آبان1395، کدخبر: 13950815000395: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین