پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۲۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶
اسپیدتست ماهانه گزارشی درباره وضعیت سرعت اینترنت در کشورهای مختلف منتشر می‌کند و حالا شاهد انتشار جدیدترین گزارش آن برای ژوئیه ۲۰۲۱ هستیم. طبق این گزارش، سرعت اینترنت ثابت در ایران کاهش پیدا کرده، اما سرعت اینترنت موبایل بیشتر شده است.
شعار سال: بر اساس گزارش ماه ژوئیه، میانگین سرعت اینترنت ثابت در جهان افزایش داشته، اما میانگین سرعت اینترنت موبایل اندکی کاهش را تجربه کرده است. میانگین سرعت اینترنت ثابت جهانی در این ماه به ۱۰۷.۵۰ مگابیت بر ثانیه رسیده که بالاتر از ۱۰۶.۶۱ مگابیت بر ثانیه گزارش قبلی است.

سرعت-نت

    با این وجود، میانگین سرعت اینترنت موبایل در دنیا کاهش داشته و از ۵۵.۳۴ مگابیت بر ثانیه در ماه ژوئن، به ۵۵.۰۷ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

    به سراغ سرعت اینترنت ثابت در ایران در ماه ژوئیه می‌رویم. طبق جدیدترین گزارش اسپیدتست، این سرعت در کشورمان کاهش داشته و از ۲۲.۰۲ مگابیت بر ثانیه به ۲۱.۰۴ مگابیت بر ثانیه رسیده است. با این کاهش سرعت، رتبه ایران در جدول کاهش ۱ پله‌ای داشته و در رتبه ۱۳۴ جهان قرار گرفته است.

    سرعت-نت۱

    در سطح جهان همچنان موناکو با سرعت ۲۵۶.۷۰ مگابیت بر ثانیه در صدر جدول قرار دارد. در رتبه‌های دوم و سوم به ترتیب سنگاپور و هنگ‌کنگ با سرعت ۲۵۶.۰۳ و ۲۴۸.۵۹ مگابیت بر ثانیه به چشم می‌خورند. تایلند با سه رتبه صعود و با سرعت ۲۱۶.۱۶ مگابیت بر ثانیه در رتبه چهارم قرار دارد و در رتبه پنجم هم رومانی با سرعت ۲۱۵.۳۰ مگابیت بر ثانیه خودنمایی می‌کند.

    سرعت-نت۲

    برخلاف اینترنت ثابت، سرعت اینترنت موبایل در کشورمان در ماه ژوئیه افزایش داشته و از ۳۱.۰۶ مگابیت بر ثانیه به ۳۱.۶۵ مگابیت بر ثانیه رسیده. با وجود چنین موضوعی، رتبه ایران در جدول با کاهش ۱ پله‌ای به ۷۹ رسیده است.

    سرعت-نت۳

    در سطح جهان تغییری در رتبه‌های اول تا سوم ایجاد نشده و همچنان شاهد قرارگیری امارات متحده عربی، کره جنوبی و قطر در این رتبه‌ها هستیم. سرعت اینترنت موبایل در این کشورها به ترتیب برابر ۱۹۰.۰۳، ۱۸۹.۲۰ و ۱۷۰.۷۷ مگابیت بر ثانیه است.

    سرعت-نت۴

    در رتبه چهارم چین با دو پله صعود به چشم می‌خورد. سرعت اینترنت موبایل در این کشور به ۱۵۷.۷۲ مگابیت بر ثانیه می‌رسد. قبرس همچنان در رتبه پنجم جدول قرار دارد و سرعت ۱۵۴.۱۳ مگابیت بر ثانیه را در اختیار شهروندانش قرار می‌دهد.

    شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از گسترش، تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۹۸۱۷۷، www.gostaresh.news
    اخبار مرتبط
    خواندنیها و دانستنیها
    انتشار یافته: ۱
    در انتظار بررسی: ۰
    غیر قابل انتشار: ۰
    ناشناس
    Iran (Islamic Republic of)
    ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0
    0
    اینترنت تو ایران که سرعت خوبی نداره، حالا کاهش هم پیدا کنه دیگه چی میشه
    نام:
    ایمیل:
    * نظر:
    * :
    آخرین اخبار
    پربازدیدترین
    پربحث ترین
    پرطرفدارترین