پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۸۹۸
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
رئیس پلیس فتا استان اصفهان با اشاره به شگرد جدید مجرمان سایبری ازطریق تبلیغ فروش سیم‌کارت شاد گفت: این مجرمان از طریق فضای مجازی، ارسال پیامک و حتی برقراری تماس کلاهبرداری میکنند.

شعار سال: سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: به‌تازگی گزارش‌های متعددی در زمینه تماس‌های تلفنی تبلیغاتی و بازاریابی مرتبط با این موضوع داشته است که نشان‌دهنده افزایش فعالیت کلاهبرداران در حوزه فروش سیم‌کارت است


وی ادامه داد: این مجرمان با ادعای اینکه سیم‌کارت های شاد با خدمات ویژه دانش آموزی را در اختیار دارند، حتی گاه تا چند برابر قیمت واقعی سیم‌کارت از کاربر پول دریافت می‌کنند و در پایان شماره‌ای متفرقه و عادی را به مشتریان تحویل می‌دهند.
 
این مقام انتظامی عنوان داشت: مهم‌ترین محل تبلیغات این افراد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است که ضرورت دارد کاربران به این موضوع دقت کنند و در صورت نیاز به خرید سیم‌کارت حتماً از نمایندگی‌های مجاز اپراتورهای مخابراتی خرید کنند تا مورد سوء‌استفاده قرار نگیرند.
 
سرهنگ مرتضوی گفت: کلاهبرداران برای بالابردن احتمال فروش سیم‌کارت خود با تبلیغات اغوا کننده، از جمله اینکه سیم‌کارت دارای ویژگی‌هایی همچون اینترنت رایگان و بسته‌های مکالمه است، کاربران را به خرید تشویق می‌کنند.
 
رئیس پلیس فتا استان اصفهان خاطر نشان کرد: سیم کارتی تحت عنوان شاد وجود ندارد و شهروندان به هیچ‌عنوان فریب این تبلیغات را نخورند، همچنین اپراتورها سیم کارتی تحت عنوان سیم کارت کودک دارند که برای دریافت آن هزینه مازادی نباید دریافت کنند و شهروندان جهت خرید صرفاً به سایت رسمی اپراتورها یا دفاتر مجاز آنها بصورت حضوری مراجعه کنند.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر  ، تاریخ انتشار:  20 شهریور   1400، کدخبر: 5302247، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین