پایگاه خبری تحلیلی شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۶۰۲
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳
شرکت‌های ایرانی سام و جی پلاس ۴۰ میلیون دلار برای راه‌اندازی خط تولید محصولات خود و تامین محصولاتی که دیگر توسط سامسونگ و ال‌جی وارد کشور نمی‌شوند، هزینه کرده‌اند. ر حال حاضر سام الکتریک با تولید تلویزیون و جارو برقی و تکوین با تولید یخچال فریزر و ماشین لباس‌شویی جایگزین سامسونگ در ایران شده‌اند. محصولات ال‌جی نیز توسط برند جی‌پلاس تولید و عرضه می‌شود.»
شعار سال: دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران می‌گوید: ۷۰ درصد لوازم خانگی مصرفی کشور در داخل تولید می‌شوند و شرکت‌های ایرانی ۴۰ میلیون دلار برای راه‌اندازی خط تولید محصولات خود و تامین محصولاتی که دیگر توسط سامسونگ و ال‌جی وارد کشور نمی‌شوند، هزینه کرده‌اند.

به گفته عباس هاشمی این مبلغ روی بحث ماشین آلات و تجهیزات سرمایه‌گذاری شده است. او در ادامه به توضیح وضعیت تولید لوازم خانگی در کشور پرداخت و گفت: «در حال حاضر سام الکتریک با تولید تلویزیون و جارو برقی و تکوین با تولید یخچال فریزر و ماشین لباس‌شویی جایگزین سامسونگ در ایران شده‌اند. محصولات ال‌جی نیز توسط برند جی‌پلاس تولید و عرضه می‌شود.»

دبیرکل انجمن صنای لوازم خانگی ایران سپس به ابلاغیه سال ۹۵ وزارت سمت خطاب به شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی اشاره کرد و گفت که در این ابلاغیه، از این دو شرکت کره‌ای درخواست شده بود تا بخش‌های R&D، مارکتینگ و ماشین‌آلات خود را در ایران مستقر کنند. این اتفاق موجب شد تا سرمایه‌گذاری‌های داخل ایران نیز شروع شود.

هاشمی می‌گوید پس از شروع دوباره تحریم‌ها و ترک کشور توسط سامسونگ و ال‌جی، شرکت‌های لوازم خانگی داخلی بیشتر نیاز خود به قطعات را از ایران تامین می‌کنند. البته قطعات یخچال به دلیل وزن بالا، جزو این گروه نیست و شرکت‌های داخلی برای این محصول همکاری‌هایی با تامین‌کنندگان چینی ال‌جی و سامسونگ ترتیب داده‌اند.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران سپس شایعات در مورد مونتاژی بودن لوازم خانگی داخلی را جفا در حق تلاش فعالان صنعت کشور دانست و گفت که با سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته، پیشرفته‌ترین خط تولید یخچال و فریز در ایران و در همکاری با تامین‌کنندگان و شرکت‌های دانش بنیان، فعالیت می‌کند.

هاشمی در انتها گفت که در قرار نیست صفر تا صد هیچ محصولی در داخل تولید شود و ۷۰ درصد قطعات مصرفی از داخل به دست تولیدکنندگان می‌رسند. او ادامه داد ۳۰ درصد باقی‌مانده نیز بیشتر به واردات در بخشی از صنایع لوازم کوچک و پیچیده همانند قهوه‌ساز یا تلویزیون اختصاص دارد.

هرچند شاید محصولات خانگی ایرانی در همه زمینه‌ها هنوز به سطح برند‌های اول دنیا نرسیده باشند، اما چنانچه جانب انصاف را رعایت کنیم، باید بگوییم که شرکت‌های داخلی نیز در سال‌های اخیر با افزایش سطح کیفی و نزدیک‌تر شدن به معیار‌های روز، محصولاتی قابل رقابت با کالا‌های خارجی به بازار می‌فرستند. اگر به این موضوع قیمت مناسب و خدمات پس از فروش خوب را نیز بیفزاییم، نتیجه می‌گیریم که یک انتخاب با دقت از بازار داخلی می‌تواند ارزش خرید بالاتری نسبت به بعضی محصولات خارجی داشته باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دیده بان ایران، تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۱۷۴۳۸، www.didbaniran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین