پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۶۲۰۹۱
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱
افزایش شدید بهای نفت در بازار جهانی باعث افزایش ارزش سهام شرکت نفتی آرامکو شده و این شرکت از نظر ارزش بازار پس از شرکت‌های مایکروسافت و اپل در سومین رده جهانی قرار گرفته است.
شعار سال: ارزش مجموع سهام این شرکت دو تریلیون دلار ارزیابی شده است. سهام شرکت آرامکو متعلق به دولت عربستان سعودی است و تنها حدود دو درصد سهام آن به سایر سهامداران تعلق دارد. دولت عربستان در نظر داشته بخشی از سهام این شرکت را برای تامین بودجه برنامه توسعه درازمدت خود واگذار کند.

آرامکو انحصار تولید و فروش نفت و گاز عربستان را در دست دارد، اما تصمیم‎‌های عمده تجاری آن به خصوص قیمت‌گذاری نفت خام تابع تصمیمات وزارت انرژی آن کشور است.

با وجود ادامه بحران کرونا، گسترش واکسیناسیون و بازگشت تدریجی اقتصاد‌های بزرگ به فعالیت عادی با افزایش تقاضا برای انرژی و بالا رفتن بهای نفت و گاز همراه بوده است.

در بهار سال گذشته میلادی، شیوع کرونا و چشم‌انداز کاهش فعالیت اقتصادی باعث شد بهای نفت خام به شدت کاهش بیابد و در مواردی به زیر ۲۰ دلار در بشکه برسد. بهای نفت خام از نوع برنت در روز‌های اخیر در مواردی از بشکه‌ای ۸۰ دلار هم بالاتر رفته است.
 

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از بهار نیوز، تاریخ انتشار: ۱۷مهر۱۴۰۰، کد خبر: baharnews.ir/۲۹۸۲۴۹
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین