پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 14
کد خبر: ۳۶۵۲۶۹
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
نود اقتصادی با مقایسه آمار مرکز آمار ایران در خصوص مالکیت موتور سیکلت و دوچرخه طی دو سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹، استنتاج نموده که حدود ۷۵۰ هزار خانوار احتمالا برای تامین معاش اقدام به فروش موتور و دوچرخه نموده اند؟
شعار سال: به گزارش «نود اقتصادی» براساس آمار‌های مرکز آمار ایران در مناطق شهری کشور مالکیت موتورسیکلت از ۱۴/۱ درصد در سال ۹۸ به ۱۲/۷ درصد در سال ۹۹ رسیده است. در مناطق روستایی نیز این میزان از ۳۲/۷ درصد به ۳۴/۱ درصد کاهش یافته است.

با احتساب ۲۲ میلیون و ۲۲۸ هزار خانوار شهری و ۷ میلیون و ۴۴۵ هزار خانوار روستایی، در سال گذشته ۴۹۷ هزار و ۳۱۷ خانوار در مناطق شهری و روستایی کشور مالکیت موتورسیکلت را از دست داده‌اند.

ادعای فروش ۷۵۰ هزار موتور و دوچرخه در ۱۳۹۹ برای معاش!

همچنین طی سال گذشته در مناطق شهری کشور مالکیت دوچرخه نیز از ۱۰/۷ درصد سال ۱۳۹۸ به ۱۰ درصد کاهش یافته و این میزان در مناطق روستایی از ۸/۱ درصد به ۶/۸ درصد رسیده است.

با احتساب تعداد خانوار‌های شهری و روستایی، ۲۵۲ هزار و ۳۸۱ خانوار نیز در مناطق شهری و روستایی کشور مالکیت دوچرخه را از دست داده‌اند. به عبارتی طی سال گذشته نزدیک به ۷۵۰ هزار خانوار شهری و روستایی مالکیت موتورسیکلت و دوچرخه را از دست داده‌اند.

به نظر می‌رسد بخشی از کاهش مالکیت به دلیل فروش ناشی از فشار اقتصادی بوده است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی ۹۰ اقتصادی، تاریخ انتشار:۲۳ آبان۱۴۰۰، کد خبر: www.90eghtesadi.com، ۶۳۷۳۰۸
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین