پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۳۶۵۶۹۴
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
پس از تهران و شهر‌های بزرگ، نه تنها خانه دار شدن در شهر‌های کوچک و متوسط غیر ممکن شده، که حتی پرداخت هزینه اجاره خانه هم از استطاعت خارج شده است.
شعار سال: ایران، سرزمینی غیر قابل سکونت برای ایرانیان

شکاف بین قیمت مسکن و قدرت خرید مردم این قدر عمیق شده که تهیه مسکن غیر ممکن شده است.
پس از تهران و شهر‌های بزرگ، نه تنها خانه دار شدن در شهر‌های کوچک و متوسط غیر ممکن شده، که حتی پرداخت هزینه اجاره خانه هم از استطاعت خارج شده است.

در شرایط کنونی کار (به ویژه برای جمعیت نقاط محروم، فارغ التحصیلان دانشگاهها، جوانان و زنان) نیست، و اگر کار باشد، با درآمد آن نمی‌توان زندگی کرد، سرپناهی فراهم کرد، ازدواج کرد و فرزند داشت.

دولت به جای تکرار تجربه ناموفق تولید مسکن دولتی، لازم است قیمت بالای دلار دستوری (دو برابر میزان حقیقی) را پایین بیاورد، تا حباب قیمت مسکن تخلیه و به تبع آن هزینه تامین مسکن پایین بیاید.

دولت‌ها از یک سو با مداخله در بازار، قیمت دلار، دارایی‌ها و به همراه آن مسکن را به شدت بالا می‌برند و در سوی دیگر با مداخله در بازار مسکن، برای مردمی که در اثر این سیاست‌های دولت قدرت تهیه مسکن را از دست داده اند، می‌خواهند مسکن تهیه کنند.
 
تشدید شکاف بین قیمت مسکن و قدرت خرید مردم

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی عصر شهرکرد
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین