پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۶۵۹۸۹
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۸
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون تاکید کرد و افزود:افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون برای تزریق بیشتر سرمایه‌ها و منابع، افزایش سرمایه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون برای صدور ضمانت نامه تعاونی‌ها و پیگیری مسائل حقوقی مربوط به تعاونی‌ها در چارچوب سند توسعه بخش تعاون از جمله اقدامات پیش بینی شده در بخش تعاون است.

شعار سال:حجت اله عبدالملکی گفت: افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون برای تزریق بیشتر سرمایه ها و منابع، افزایش سرمایه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون برای صدور ضمانت نامه تعاونی ها و پیگیری مسائل حقوقی مربوط به تعاونی ها در چارچوب سند توسعه بخش تعاون از جمله اقدامات پیش بینی شده در بخش تعاون است.
 
وی با اشاره به سهم اندک بخش تعاون گفت: معتقدم تعاون درجریان ادغام ازهمجواری با بخش تعاون و کارمنتفع نشده و سالها مهجورمانده است لذا معتقدم که باید بخش تعاون را احیا کنیم چون می تواند سبب ارتقاء رفاه و ایجاد بستر جهت اشتغال گردد.
 
عبدالملکی ادامه داد: اگر به حوزه تعاون وزن بیشتری می دادیم می‌توانستیم جهش‌های جدی‌تری در حوزه رفاه و اشتغال مردم به وجود بیاوریم. امیدواریم با حضور معاون جدید تعاون که دارای ایده های خوبی است بخش تعاون را متحول کنیم.  وی ابراز امیدواری کرد که سالهای پیش رو سالهای بهتری برای بخش تعاون باشد و این بخش از مهجوریت در آید.
 
وزیر تعاون ادامه داد: یکی از مسئولیت‌های وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی این است که هماهنگ کننده همه دستگاهها و بخش‌های مختلف اقتصادی باشد. دبیرخانه شورای عالی اشتغال در وزارت کار مستقر است و رئیس جمهور، رئیس شورای عالی اشتغال است تا همه دستگاه‌ها اعم از شبکه بانکی و بخش‌های دولتی و غیردولتی در کنار وزارت کار ایفای نقش کنند.
 
عبدالملکی بیان کرد: وزیر کار نیز مسئولیت دبیرخانه شورای عالی اشتغال را برعهده دارد و به نیابت ازرئیس جمهور این هماهنگی بین دستگاهی را ایجاد می‌کند. بنابراین وزارت کار در بحث اشتغال مسئولیت دارد ولی این مسئولیت به این معنا نیست که خودش ایجاد شغل کند بلکه هماهنگ‌کننده برای تحقق اشتغال است.
 
وی گفت: وزیر کار نیز مسئولیت دبیرخانه شورای عالی اشتغال را برعهده دارد و به نیابت از رئیس جمهور این هماهنگی بین دستگاهی را ایجاد می‌کند. بنابر این وزارت کار در بحث اشتغال مسئولیت دارد ولی این مسئولیت به این معنا نیست که خودش ایجاد شغل کند بلکه هماهنگ‌کننده برای تحقق اشتغال است.
 
عبدالملکی تصریح کرد: در بحث اشتغال میلیونی بخش هایی از این حوزه به وزارت کار برمی‌گردد مثل مشاغل خانگی که دبیرخانه ستاد آن در وزارت کار است، بخش‌هایی هم بین دستگاهی یا بین نهادی مثل وزارت بهداشت و درمان و کمیته امداد امام خمینی(ره) و ستاد اجرایی فرمان امام است.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری ایبنا ، تاریخ انتشار: 1 آذر 1400، کدخبر: ، www.ibena.ir،128444

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین