پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۱۵۹
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲
بر اساس مستندات تجربی به راحتی مشاهده می‌شود که بسیاری از دستگاه‌ها تمایل دارند از نظام هماهنگ پرداخت حقوق و دستمزد خارج شده و نوعی خود ویزه بینی سازمانی را بر دریافتی‌های سازمان خود حاکم کنند. در حوزه مدیران هم شاهد نوعی خود ویژه پنداری در مقایسه با کارمندان هستیم. پرداخت وزارت نفتی‌ها چطور انجام می‌شود؟ در این هشت سال چه گلی بر سر کشور زدند که مثلا آموزش و پرورش نزده؟ فیش‌های نجومی مدیران نفتی واقعا برای مردم اذیت کننده است. اگر حتی خودشان را تراز بالا می‌بینند، باید به استحضار رساند که خیلی از جوانان این کشور با تخصص و مهارت و حتی تجربه بالاتر حاضرند با نصف قیمت آن‌ها کار کنند.
شعار سال: اخیرا خاندوزی وزیر اقتصاد درنامه‌ای از معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور استخدامی درخواست کرد پرداختی به کارکنان وزارت اقتصاد و ادارات وابسته در قالب فوق‌العاده‌های ویژه و خاص افزایش یابد. این در حالی است که دولت دائم اعلام می‌کند کسری بودجه دارد.

باید پرسید خارج نمودن سازمان‌ها از نظام جامع پرداخت یا باز نموده سرفصل‌های ویژه، جز فساد و درگیری آتی چه کاربردی برای دولت می‌تواند داشته باشد؟
 
اگر بحث ماندگاری نیروی انسانی است، بروند برای همین وضعیت خدا را شکر کنند که در سیستم اداری حضور دارند. وگرنه خیلی‌ها هستند که با نصف حقوق دریافتی آن‌ها آمادگی حضور در نظام اداری را دارند.

اگر تمرکز بحث بر کاهش فساد‌های احتمالی است، سیستم‌های یکپارچه و افزایش نظارت‌های تقاطعی را طراحی و پیاده سازی کنند.
 
اگر هدف افزایش‌ها یا ویژه بینی ها، ارتقا بهره وری و کارآمدی است، باید پرسید که چرا در نوعی فعالیت رقابتی از نیرو‌های جوان متمایل به حضور استفاده نمی‌شود.
 
اگر هدف افزایش ها، ترمیم معیشت است، چرا باید ۶۰ درصد مردم در فشار باشند و کارمندان دولت در رفاه؟

این موارد، علی الظاهر ممکن است بشکل درد دل بنظر برسد، اما واقعیاتی غیرقابل انکار می‌باشند.
 

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین