پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۶۶۳۰۵
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶
عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن با تاکید براینکه شرایط سخت‌گیرانه در ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن امکان خانه‌دار‌شدن بسیاری از کارگران روزمزد، افراد فاقد بیمه، دستفروشان و کارگران فصلی را از بین می‌برد، اظهار کرد: عینک بدبینی دولت مانع خانه‌دارشدن بسیاری از بی‌خانمان‌ها خواهد شد.

شعار سال:حسن محتشم با بیان اینکه شرایطی در ثبت‌نام نهضت ملی مسکن ذکر شده است که امکان ثبت‌نام مسکن را برای برخی که فاقد مسکن هستند از بین می‌برد، اظهار کرد: از جمله این شروط سوابق بیمه‌ای است، اما باید گفت افراد بسیاری هستند که فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند و یا عده‌ای یا بیکار بوده یا شغل کاذب و روز مزد داشته و از هرگونه بیمه‌ای نیز محروم هستند این افراد که قاعدتا به مسکن و سرپناه نیاز دارند، چگونه باید شروط ثبت‌نام مانند گواهی پنج ساله شغلی یا حکم کارگزینی یا پوشش بیمه را در سایت بارگذاری کرده و ثبت نام آن‌ها قطعی تلقی شود.
 
محتشم با تاکید بر اینکه دولت خود نبایدعامل و مانع ورود افراد فاقد مسکن به این طرح باشد، اظهار کرد: یکی از مباحث این است که از نظر وزارت راه باید تضمینی برای پرداخت اقساط وجود داشته باشد، بنابراین این طرح نیز با وضع کنونی منجر به خانه‌دار‌شدن بسیاری از مردم نخواهد شد.
 
واجدین شرایط واقعی مسکن از فیلتر‌های وزارت راه رد نمی‌شوند
 
وی اظهار کرد: واجدین شرایط واقعی از فیلتر‌های وزارت راه رد نمی‌شوند و دستفروشان، افرادی که کار روزمزد و روزانه دارند موفق به ثبت‌نام و بهره‌گیری از امکانات این طرح نخواهند شد و ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال هم منجر به خانه‌دار شدن آن‌ها نخواهد شد.
 
دولت با عینک بدبینی به متقاضیان نهضت ملی مسکن نگاه نکند
 
عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن خاطرنشان کرد: دولت نباید با عینک بدبینی به متقاضیان این طرح بنگرد و باید با دیده واقع‌بینانه به بی‌خانمان‌ها نگاه کند.
 
وی در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت‌های ایرانی و سازندگان داخلی از حضور در پروژه نهضت ملی مسکن استقبال خواهند کرد، گفت: شرکت‌هایی که در بحث فناوری و صنعتی‌سازی فعالیت می‌کنند عموما در حال تولید مصالح ساختمانی هستند و به طور معمول خود وارد گود پیمانکاری و ساخت نمی‌شوند و منتظر می‌مانند تا مشتری برای کار آن‌ها وجود داشته باشد و تنها برخی از شرکت‌ها هم در بخش فناوری و هم ساخت ورود پیدا می‌کنند.
 
سازندگان و پیمانکاران از ورود به طرح نهضت ملی مسکن استقبال می‌کنند
 
عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن تصریح کرد: به طور معمول بیشتر شرکت‌های ساخت مسکن هستند که از عرصه ساخت استقبال می‌کنند منوط به آنکه قیمت پیشنهادی از سوی وزارت راه و شهرسازی جذاب باشد و انگیزه لازم را در آن‌ها برای ساخت و ساز به وجود آورد.
 
سرعت‌بخشی به طرح نهضت ملی مسکن نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها است
 
وی طرح نهضت ملی مسکن را طرحی بزرگ اعلام کرد و افزود: برای سرعت‌بخشی به این پروژه باید همه دستگاه‌ها دست به دست هم دهند و شرکت‌های تولیدی و سازنده صنعتی و سنتی در کنار دستگاه‌های خدمات رسان کار اجرای این پروژه را همگان وهمزمان با هم به پیش ببرند در غیر این صورت به سختی می‌توان پیش‌بینی کرد که اگر دستگاه‌ها همکار و هماهنگ نباشد، امکان تولید این میزان واحد مسکونی فراهم نخواهد بود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری نبض بازار  ، تاریخ انتشار:  6 آذر 1400، کدخبر: ،www.nabzebaazaar.com،129207

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین