پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۱۶۴
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱
مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به خودداری فنی و حرفه‌ای از ارائه آموزش‌های رایگان به معلولان، گفت: علت این امر واگذاری کارگاه‌ها به بخش خصوصی است.

شعار سال:حسین نحوی نژاد شامگاه یکشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه بسیاری از مشکلات جامعه معلولان با اجرایی شدن قانون حمایت از این قشر رفع می‌شود، اظهار کرد: در ماده ۲۷ این قانون آمده است که سرپرست خانوار باید حداقل حقوق را بگیرد و یا حق پرستاری به خانواده‌های دارای معلولان شدید تعلق گیرد.
 
مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه نظام بیمه‌ای باید به نیاز معلولان پاسخ دهد، تصریح کرد: کمک به معلولان از طریق بودجه جاری میسر نیست و بسیاری از خدمات توانبخشی از شمول بیمه خارج و بودجه‌های فعلی جوابگو نیست و راهکار نیز اجرایی شدن قانون حمایت از معلولان است.
 
وی با اشاره به اینکه اگر در سال آینده حتی به صورت آزمایشی برخی خدمات توانبخشی در بیمه گنجانده شود، بسیاری از اعتبارت بهزیستی و کمیته امداد به سمت تولید سوق داده می‌شود، افزود: اکثر نمایندگان گیلان بر اجرایی شدن طرح حمایت از معلولان نظر مثبت دارند.
 
نحوی نژاد ادامه داد: یکی از مشکلات در خصوص اشتغال افراد معلول این است که سازمان فنی و حرفه‌ای برخلاف قانون از ارائه آموزش رایگان به این قشر خودداری می‌کند.
 
مدیر کل بهزیستی گیلان ادامه داد: علت آن واگذاری کارگاه‌ها به بخش خصوصی است در حالی که آموزش رکن اصلی در مهارت آموزی و در نتیجه اشتغال افراد دارد.
 
وی با بیان اینکه متوسط مناسب سازی در معابر و اماکن عمومی گیلان ۳۰ درصد است، بیان کرد: آمار آسانسورها و سرویس بهداشتی نیز ۳۵ درصد است در حالی که اگر شهرداری‌ها به وظایف خود در این خصوص عمل کنند ۷۰ درصد از مشکلات عبور و مرور معلولان حل می‌شود.
 
مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به کاهش تولدهای همراه با معلولیت ژنتیکی، گفت: با توجه به سطح آگاهی مردم این آمار در ۱۰ سال آینده به حداقل می‌رسد و می‌توان با رعایت مواردی مانند تغذیه سالم فرزندان سالم بیشتری را به جامعه تحویل داد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری حکایت گیلان ، تاریخ انتشار:  15 آذر 1400، کدخبر:6851 ،www.hekayatgilan.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین