پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۳۶۷۴۹۳
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷
حسینی گفت: بانوان شاغل برای تهیه پوشاک مورد نیاز خود در زمینه عفاف و حجاب با مشکل روبرو بودند؛ بنابراین ما در همین راستا دبیرخانه عفاف و حجاب را تشکیل دادیم.

شعار سال:نقش مهم زنان در خانواده و جامعه و همچنین موفقیت ‌های آن ها در زمینه ‌های مختلف فعالیت اقتصادی، سرمایه‌گذاری و اشتغال بر کسی پوشیده نیست. علی‌ رغم داشتن تخصص، تجربه و شایستگی لازم، سهم زنان در رده‌ های مدیریتی بسیار ناچیز است و لازم است در این زمینه یک نگاه جدی و ویژه وجود داشته باشد.
 
ساماندهی بانوان شاغلی که سهم چشمگیری در رونق اقتصادی و صنعتی کشور دارند یکی از ضروریاتی است که باید مدنظر مسئولان مربوطه قرار بگیرد. در همین راستا گفتگویی را با فاطمه السادات حسینی،‌ مشاور وزیر صمت در امور زنان و خانواده ترتیب داده و نظر وی را جویا شده که در ادامه مطالعه خواهید کرد.
 
حسینی در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: با توجه به اینکه بانوان در حوزه های مختلف مشغول به فعالیت هستند، ساماندهی مشاغل اقتصادی بانوان مورد تاکید قرار گرفت. در همین راستا تعداد بانوان شاغل در حوزه های مختلف مخصوصا بخش پوشاک که به تولید و صادرات کشور کمک می کنند، مورد بررسی قرار گرفت.


وی در ادامه با ادامه با اشاره به اینکه موضوع عفاف و حجاب مسئله بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار می گرفت، اشاره کرد: بانوان شاغل برای تهیه پوشاک مورد نیاز خود در زمینه عفاف و حجاب با مشکل روبرو بودند. بنابراین ما در همین راستا دبیرخانه عفاف و حجاب را تشکیل دادیم. برای هماهنگی و هم افزایی با سایر وزارت خانه ها از جمله وزارت ارشاد که در طراحی مد و لباس نقش مهمی دارد و همچنین در خصوص شناسایی بانوان مشغول در حوزه پوشاک این شبکه سازی آغاز شده است.

ایجاد نمایشگاه های ثابت، منطقه ای و مرزی
 
مشاور وزیر صمت در امور بانوان در ادامه عنوان کرد: پیگیر هستیم تا طرحی را همزمان با ایام الله دهه فجر و هفته بزرگداشت مقام زن ایجاد کنیم. در این طرح در پی آن هستیم تا نمایشگاه ها یا فروشگاه هایی به صورت ثابت در مراکز استان ها ایجاد شوند تا به موضوع مهم عفاف و حجاب بپردازند و از طرفی بانوان بتوانند نیازهای پوشاکی خود در زمینه عفاف و حجاب را در این مراکز به صورت تعاونی خریداری کنند.
 
حسینی افزود: علاوه بر این تشکیل نمایشگاه هایی که به صورت منطقه ای برگزار می شوند نیز موجب تعامل و هم افزایی میان فرهنگ های استان های مختلف و همجوار و همچنین تولید و عرضه محصولات بانوان استان های درگیر در این نمایشگاه خواهد شد. این موضوع به توانمندسازی بانوان کشور در زمینه های مختلف تاثیر بسیار چشمگیری خواهد داشت. از طرفی نیاز است تا نمایشگاه های مرزی فعال شوند. برای این مهم با معاونت ریاست جمهوری در حوزه زنان و خانواده جلسات اولیه برگزار شده تا تفاهمانه ای میان معاونت و وزارت صمت و وزارت کشور منعقد شود. در صورت اجرایی شدن این تفاهم نامه ها در حوزه های مختلف می توان ظرفیت ها و توانمندی ها و همچنین حوزه های مختلف که بانوان ورود پیدا کرده اند را تجمیع کرد.
 
وی در پایان با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه پوشاک کشور در سایت بین المللی تهران اظهار داشت: در این رویداد کارگروه مد، لباس و پوشاک را برگزار کرده ایم تا به امید خدا قدمی در راستای رفع موانع و مشکلاتی که در حوزه فعالیت های بانوان وجود دارد برداشته شود. با توجه به اینکه مقام معظم رهبری امسال را به نام تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی نامیده اند این کارگروه تشکیل شده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری گسترش   ، تاریخ انتشار:  20آذر 1400، کدخبر:224387 ، www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین