پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۳۹۹۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۳
جنبش می‌تو که تلفیقی از ابراز مظلومیت و کاربست پروپاگاندای مظلوم‌نمایی و دستور کار تخریب است، فارغ از آثار مثبت و منفی اجتماعی و سیاسی خود، آثار اقتصادی نیز برجای گذاشته است.

شعار سال: پس از شیوع جنبش metoo در ایالات متحده و اروپا و بروز جنجال‌هایی که به مثابه یک زلزله، در فضای سیاسی این کشورها گردوخاک به پا کرد، اکنون و با تاخیری سه ساله، این جنبش راهی ایران شد. با ماجرای کیوان امام شروع شد و به افراد سرشناسی چون آیدین آغداشلو و محسن نامجو، شادمهر عقیلی و... نیز تسری یافت. با این حال در این گزارش، قصد داریم تا اثرات اقتصادی این جنبش فمینیستی را به نمایش بگذاریم.

می‌تو با اقتصاد جهان چه کرد؟
 
نخستین دهن‌کجی وطنی به این جنبش، در حراج گالری تهران اتفاق افتاد که تابلوی قدیمی آیدین آغداشلو با حضور خودش به قیمت ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به فروش رسید. رکورد فروش تابلو در این حراج شکست! این را مقایسه کنید با تاثیر این جنبش در ایالات متحده که باعث ورشکسته شدن هاروی واینستین و ورشکسته شدن کمپانی بزرگ میراماکس (فعال در حوزه سرگرمی) شد که باعث به بار آمدن زیان‌دهی بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار برای این شرکت شد. شرکت مشهور یوبی سافت در مونترال کانادا نیز با سقوط سهام در شرایط مشابه، روبرو شد.

جنبش می‌تو در ایران
 
اگرچه در ایران، تاکنون جنبش می‌تو نتوانسته خسارت اقتصادی چندانی به بار بیاورد اما در ایالات متحده باعث وارد شدن ضرر بسیار زیادی به بخش عظیمی از اقتصاد آمریکا وارد کرد. هرچند برآورد خاصی از تاثیرات کلی و جزئی این جنبش بر اقتصاد جهان و ایالات متحده نشده است اما از سقوط ارزش سهام شرکت‌های مختلفی که روسای آن‌ها قربانی اتهام بدون کیفرخواست این جریان خودخوانده شدند، می‌شود حجم این خسارت را تخمین زد. آخرین شرکتی که قربانی این اتهامات شد کمپانی بازی‌های ویدئویی گیم استاپ بود که با سقوط ۲/۵ میلیارد دلاری ارزش سهام مواجه شد. بر اساس یک تخمین توسط استاندارد اند پورز، بکارگیری زنان در شرکت‌های با ارزش دارایی کمتر از ۵ میلیارد دلار ۸/۵ درصد و آمار کلی اشتغال جدید زنان در ایالات متحده در ظرف یک سال اخیر ۱۹ درصد و در سه سال ۱۴/۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد که باعث افزایش نرخ بیکاری در میان زنان در میان مدت خواهد شد و با فروکش کردن امواج این جنبش احتمالا شکاف جنسیتی که از این طریق برای اشتغال زنان ایجاد شده مرتفع خواهد شد.
 
شدت ناگوار بودن این پروپاگاندای جنسی فمینیستی بر فرآیندهای اقتصادی در ایالات متحده، باعث شده تا سطح اشتغال زنان در جهان به شدت در خطر کاهشی شدن قرار بگیرد. تحریریه گسترش نیوز ابراز امیدواری می‌کند که در شرایط وخیم کنونی اقتصاد ایران، این بلای ویرانگر بر سر اقتصاد بیمار و نیمه‌جان ایران نازل نشود.

 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری گسترش ، تاریخ انتشار: 8اردیبهشت 1400، کدخبر: 169130، www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
0
0
باید همه از این جنبش ها حمایت کنیم تا شاید دری باز شد برای امنیت بیشتر زنان
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین