پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۱۲۹
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴
معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به تهیه طرح جامع نخیلات در این استان گفت: با رونق تولید خرما در استان باید از این ظرفیت برای اشتغال پایدار در روستا‌ها استفاده کنیم.
شعار سال: رضا فتوحی ظهر در حاشیه جلسه نشست بررسی و هماهنگی برای پرداخت و جذب تسهیلات موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اولویت‌های دولت مباحث اقتصادی و اشتغال است که این دو مورد با همراهی برخی منابعی که دولت در اختیار استان قرار می‌دهد باید برای بخش‌های مختلف به‌کارگیری شود.

وی افزود: یکی از این منابع تبصره ۱۸ است که کارگروه آن با حضور بانک‌های عامل، دستگاه‌های اجرایی و نظارتی تشکیل جلسه داد؛ تلاش می‌شود تا بتوان از این منابع در اختیار (حدود یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان که ۴۶۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته) در راستای اشتغالزایی استان استفاده کنیم.

فتوحی تصریح کرد: حدود یک هزار میلیارد تومان طرح در بخش‌های مختلف از جمله نفت، گاز، جهاد کشاورزی، صنعت و تجارت، علم و فناوری به بانک ارائه شده که اشتغالزایی آن‌ها حدود هشت هزار و ۵۰۰ نفر است.

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به وجود حدود ۸۰ درصد منابع نفت و گاز در خوزستان یادآور شد: خوزستان پهناورترین استان از نظر منابع، امکانات و سوق الجیشی بودن از نظر مرز‌های آبی و زمینی است؛ خوزستان تکیه‌گاه ایران است و باید تلاش کنیم بهره‌وری مطلوب از این منابع به وجود بیاید.

وی بیان کرد: در زمینه شیلات آمار موجود حدود ۱۴۰ هزار تُن تولید ماهیان گرمابی و سردآبی است در حالی که ظرفیت خوزستان در زمینه تولید ماهی و میگو تا بیش از ۵۰۰ هزار تُن می‌رسد.

فتوحی با اشاره به اینکه در زمینه نخیلات خوزستان همیشه مقام اول یا دوم تولید خرما را در کشور دارد، تأکید کرد: با رونق تولید خرما در استان باید از این ظرفیت برای اشتغال پایدار در روستا‌ها استفاده کنیم؛ طرح جامع نخیلات خوزستان تهیه و امیدوارم بعد از تصویب در دولت شاهید اثرگذاری خوب آن در استان باشیم.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه با همراهی همه دستگاه‌های اجرایی تخصصی، نظارتی و همچنین مشارکت مردم و بانک‌های عامل این پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ اجرایی می‌شود، گفت: حتماً منابع شرکت‌هایی که در استان خوزستان هستند باید به استان برگردد تا برای توسعه و شکوفایی استان از آن استفاده کنیم.

فتوحی با اشاره به اینکه بستر سرمایه‌گذاری در همه بخش‌های مختلف در خوزستان فراهم شده اظهار کرد: بانک‌ها باید به سمت طرح‌هایی حرکت کنند که از نظر بازدهی بتوانند نسبت به بازپرداخت تسهیلات اقدام کنند؛ طرح‌های نفت و گاز، کشاورزی، آبزی پروری، دامپروری و بازرگانی (با توجه به مرزها) و همچنین طرح‌های حمل و نقل در خوزستان جواب می‌دهد.



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی و صنایع غذایی ایران، تاریخ انتشار:۲۴ آذر ۱۴۰۰، کدخبر: ۷۲۰۰۲، agna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین