پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۱۸۷
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تجاری و بازرگانی مناطق مرزی استان، گمرک سومار باید هرچه سریعتر مستقل شود.

شعار سال: بهزاد باباخانی در جلسه کارگروه توسعه صادراتی غیرنفتی استان کرمانشاه که امروز (۲۳ دی) برگزار شد با اشاره به اینکه مرز سومار به عنوان یک مرز رسمی شناخته شده و پتانسیل‌های صادراتی فراوانی دارد، افزود: گمرک این مرز باید هرچه زودتر مستقل شود تا روند کارهای تجاری در مرز سومار تسریع شود.
 
وی یکی از مهمترین ملزومات مستقل شدن این گمرک را فراهم کردن زیرساخت‌هایی مانند فیبر نوری برای ارتباط پایدار دانست و از شرکت مخابرات خواست حتما تا پایان سال این بستر را فراهم کند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: در زمینه فراهم کردن زیرساخت‌ها، مرز سومار باید در اولویت نسبت به سایر مرزهای استان قرار گیرد.
 
وی همچنین بر لزوم فراهم کردن زیرساخت‌ها در مرز شیخ صله و رفع نواقصی که در این مرز وجود دارد هم تاکید کرد.
 
بختیار رحمانی پور ناظر گمرکات استان کرمانشاه نیز در این جلسه با بیان اینکه مشکل مرز سومار فقط زیرساخت‌های ارتباطی نیست، افزود: به زیرساخت‌های پایانه‌ای، ساختمان اداری و ... هم نیاز داریم.
 
وی از هزینه کرد ۲۰ میلیارد تومانی برای مرز سومار تاکنون خبر داد و افزود: برای تکمیل زیرساخت‌ها به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.
 
به گفته ناظر گمرکات استان کرمانشاه، با وجود کمبودهایی که در این مرز وجود دارد، خدمات گمرکی در سومار برای صادرات به خوبی انجام می‌شود.
 
در ادامه مقرر شد شرکت مخابرات استان کرمانشاه تا پایان سال نسبت به تامین زیرساخت‌های فیبر نوری مرز سومار اقدام کند و پس از آن گمرک مستقل این مرز تشکیل شود.


 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 23دی 1400، کدخبر:1182373 ، www.ilna.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین