پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۷۰۴۳۹
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸
بهروز شجاعی در نوشتاری به بیان آماری درباره هلدینگ خلیج فارس بعنوان یکی از غول های صنعت نفت پرداخته است. آماری که بیانگر اهمیت و جایگاه این هلدینگ بعنوان دومین پتروشیمی بزرگ خاورمیانه است. با این حال برای مدیریت این غول، فردی را منتصب نموده اند که آنچه از ظواهر امر بر می آید، ایشان نه تخصصی در این زمینه دارند و نه صلاحیت به عهده گیری مدیریت چنین هلدینگی در ایشان دیده می شود. از زمان انتشار خبر انتصاب جناب علی عسگری در این جایگاه ، مخالفت های زیادی با آن صورت گرفته است. چه اندازه به شایسته سالاری در کشور عمل می شود و چه اندازه سرنوشت کشوری که همه جوره به نفت وابستگی دارد برای مدیران ، شان و منزلت دارد؟ البته که اخیرا شاهد انتصاب هایی هستیم که هیچ نشانه ای از تخصص گرایی در آن دیده نشده و صرفا به نظر می رسد به دلایلی نظیر ارتباطات یا جایگاه رانتی و لابی افراد به این پست ها می رسند.از وزارت جهاد کشاورزی با آن اهمیت در امنیت غذایی گرفته تا وزارت اقتصاد و وزارت کار. خدا آخر و عاقبت ما را بخیر کند.خدا کند که عواقب این ساده انگاری ها ، به پای افراد لایق و مدیران شایسته کشور نوشته نشود و آیندگان نفرین مان نکنند که شما که بودید و چه کردید با سرمایه های انسانی و ثروت های نخبگانی و طبیعی این مملکت. علی عسگری صدا و سیما کجا و مدیریت غول پتروشیمی کجا؟
شعار سال:
بهروز شجاعی

این آمار‌ها درباره ‎هلدینگ خلیج فارس به شناخت شما از دومین پتروشیمی بزرگ خاورمیانه کمک می‌کند:

۱ افزایش ۱۵ برابری سود در کمتر از ۱۰ سال:

سود هلدینگ خلیج‌فارس از سال ۹۱ تا امروز ۱۵ برابر شده، فارس، ۲۸ پروژه به ارزش ۱۵ میلیارد دلار و ۴۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در دست انجام دارد.
سود گروه صنایع ‎پتروشیمی خلیج فارس در سال ۹۱، قبل از خصوصی‌سازی، ۳۲۰۰ میلیارد تومان بوده که این سود در سال ۹۹ به ۴۵ هزار میلیارد تومان رسید، یعنی ۱۵ برابر شد و امسال در مجموع این رقم به ۷۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد و این گروه امروز حتی یک شرکت زیان‌ده ندارد.

۲ تامین ۲۰ درصد ارز کشور با وجود دوبار تحریم شدن توسط آمریکا:

نکته مهم درباره ‎هلدینگ خلیج فارس که دو بار توسط آمریکا ‎تحریم شد این است که این مجموعه در این سال‌ها توانسته است ۲۰ درصد ارز کشور را تامین کند، ارزی که بخش زیادی از آن برای خرید دارو و کالا‌های اساسی هزینه شد و نزدیک به ۳۰ درصد بیشتر از تعهدش، ارز به ‎سامانه نیما تزریق کرده

۳ درآمد ۱۳۲ هزار میلیارد تومانی و بالاتر از سایبک عربستان:

خوب است بدانید گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در سال گذشته مالی، ۱۳۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته که ۱۵۵ درصد بیشتر از ‎سابیک عربستان است، جمع ارزش بازار شرکت‌های این گروه بیش از ۸۲۶ هزار میلیارد تومان است.

۴ افتتاح ۲۷ پروژه جدید و ایجاد ۴۵ هزار شغل جدید:

نکته پایانی درباره ‎هلدینگ خلیج فارس که سرمایه ثبت شده آن به زودی به ۵۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد این که، این گروه با ۲۷ پروژه‌ای که افتتاح آن‌ها از نیمه دوم ۱۴۰۰ آغاز و تا نیمه اول ۱۴۰۴ انجام خواهد شد، ۴۴ هزار و ۵۰۰ ‎شغل مستقیم و غیرمستقیم با ایجاد خواهد کرد.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی رصد تحلیل‌های روز
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین