پایگاه خبری تحلیلی شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۹۸۰
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۳
طبق گزارشی جدید گوگل در ۲۰۲۱ میلادی ۹.۶ میلیون دلار صرف لابی گری در آمریکا کرده که این رقم ۲۷ درصد بالاتر از سال گذشته است. حال آنکه قانونگذاران سعی در کنترل قدرت شرکت‌های فناوری دارند.
شعار سال: بر اساس پایگاه داده افشاگری لابی سنای آمریکا، گوگل گزارش داده هزینه‌های لابی‌گری این شرکت در ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ میلادی ۲۷ درصد بیشتر افزایش یافته ۹.۶ میلیون دلار در این زمینه هزینه کرده است.

هرچند رقم اعلام شده بسیار کمتر از ۲۰ میلیون دلاری است که گوگل در ۲۰۱۸ صرف لابی گری کرد. با این وجود هزینه لابی گربی ۲۰۲۱ شرکت از ۷.۵۳ میلیون دلاری صرف شده در ۲۰۲۰ میلادی بیشتر است. طبق اطلاعات موجود گوگل در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ میلادی ۲.۲ میلیون دلار صرف لابی گری کرده است.

هزینه‌های لابی گری گوگل در ۲۰۲۰ میلادی کاهش یافت، زیرا این شرکت تیم‌های ارتباط با دولت خود را تغییر داد.

بزرگترین شرکت‌های فناوری از جمله آمازون، فیس بوک و اپل اخیراً به اتهام سواستفاده از قدرت خود بر بازار به شدت تحت فشار کنگره هستند.

در همین راستا فهرستی بلند بالا از لوایح با هدف کنترل قدرت آن‌ها اعلام شده است. اما هیچکدام به قانون تبدیل نشده اند. یکی از این لوایح که طبق آن پلتفرم‌ها نمی‌توانند کسب و کار‌های خود را بر دیگری ترجیح دهند، روز پنج شنبه توسط کمیته قضایی مجلس سنا تصویب شد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وب زوم، تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰، کدخبر: ۸۹۵۹، webzoom.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین