پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 16
کد خبر: ۳۷۲۳۹۱
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳
شرکت هپکو که در زمان تاسیس در ۱۳۵۱، بزرگ‌ترین کارخانه تولید ماشین‌آلات راه‌سازی و معدنی در خاورمیانه محسوب می‌شد، متاسفانه سال هاست که بدلیل یکسری فساد‌ها و اشتباهات، در شرایطی بحرانی قرار دارد. سریال مشکلات هپکو از سال ۸۵ و پس از واگذاری به بخش خصوصی، بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی آغاز شد. واگذاری‌های غیر اصولی هپکو، این شرکت را به یک ماشین زیان‌سازی تبدیل کرده که زیان انباشته آن از ۹۰۶میلیارد تومان عبور کرده است. به راحتی پشت داستان هپکو کدام طلسم فساد خوابیده است؟

شعار سال:سریال مشکلات هپکو از سال ۸۵ و پس از واگذاری به بخش خصوصی، بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی آغاز شد. واگذاری‌های غیر اصولی هپکو، این شرکت را به یک ماشین زیان‌سازی تبدیل کرده که زیان انباشته آن از ۹۰۶میلیارد تومان عبور کرده است.
 
همچنین سهام شرکت هپکو که با نماد تپکو در بازار پایه زرد فرابورس معامله می‌شود نیز وضعیت ناخوشایندی را برای سهامدارانش رقم زده است.
 
بازدهی «تپکو» از ابتدای سال ۹۹ تا به امروز، در حالی به منفی ۴۴درصد می‌رسد که شاخص گروه ماشین آلات و تجهیزات در همین مدت رشد ۱۰درصدی را تجربه کرده و شاخص کل بورس ۱۴۴درصد صعود کرده است.
 

تعداد بازدید : 26



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری اقتصاد آنلاین ، تاریخ انتشار:  19بهمن1400، کدخبر: 608741، www.eghtesadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین