پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۵۰۸
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
رئیس شورای شهر رشت با اشاره به ارائه ۱۱ سوال از شهردار با امضای ۹ عضو این شورا، گفت: شهردار رشت بعد از دریافت سوالات ۱۰ روز برای پاسخگویی فرصت دارد.

شعار سال:محمد حسین واثق کارگرنیا عصر امروز در بیست و پنجمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و فرا رسیدن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: یاد و خاطره شهدای گرانقدر ایران اسلامی که به ندای رهبر انقلاب لبیک گفتند را گرامی داریم.
 
وی به برگزار تجمع ۲۲ بهمن در میدان شهدای ذهاب اشاره کرد و گفت: این تجمع همزمان با سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در میدان شهدای ذهاب برگزار می‌گردد و یقینا شهروندان ولایتمدار رشت بار دیگر با حضور پُر شور در این روز بار دیگر با آرمان‌های امام راحل و شهدای گرانقدر و رهبر معظم انقلاب تجدید پیمان می‌کنیم.

مشکل ترافیک دغدغه جدی رشت
 
کارگرنیا به مشکلات ترافیکی رشت اشاره کرد و گفت: مشکلات ترافیکی رشت به یک دغدغه جدی در شهر تبدیل شده است و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت با بهره مندی از نظرات کمیسیون تخصصی حمل و نقل و ترافیک شورای رشت گام‌های موثری در رابطه با رفع مشکل ترافیک در رشت بردارد.
 
احداث سرویس بهداشتی در خیابان شیک رشت
 
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به بازدید روز گذشته از چندین ملک در خیابان شیک رشت با هدف احداث سرویس‌های بهداشتی بیان کرد: در این بازدید شاهد افزایش حضور برخی از افراد به ظاهر دستفروش بودیم که به لحاظ تردد برای شهروندان بسیار مشکل آفرین شده بود و حتی دستفروشان شناخته شده در این محدوده از شهر نیز از تجمع این افراد گلایه داشتند و معتقد بودند که برخی از این افراد با اهداف خاص در آن مسیرها حضور دارند.
 
ساماندهی دستفروشان رشت
 
کارگرنیا با تاکید به ساماندهی دستفروشان در خیابان شیک رشت تصریح کرد: نیروهای سد معبر شهرداری رشت برای رفع این مشکل باید تجمیع شوند تا نارضایتی‌ها در این حوزه کاهش پیدا کند و دستفروشان نیز به خوبی ساماندهی شوند تا در کنار تامین معیشت آنان، برای شهروندان نیز مشکلی ایجاد نشود.
 
وی به گلایه برخی از شهروندان و اصحاب رسانه پیرامون وضعیت نامطلوب آذین‌بندی سطح رشت در ایام الله دهه مبارک فجر اشاره کرد و گفت: مدیر سازمان سیما و منظر شهرداری رشت پاسخ‌هایی در این باره مبنی بر اینکه جدیدا در این جایگاه قرار گرفته است و چند مورد دیگر که پذیرفتنی نیست و انتظار می‌رود شهردار رشت و سازمان‌های زیر مجموعه به چنین مواردی بالاخص ایام الله دهه مبارک فجر که جزو اعیاد ملی و بزرگ ایرانیان است توجه بیشتری داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به ابراز نارضایتی شهروندان پیرامون وضعیت پارک‌های سطح رشت بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز انتظار داریم نواقص موجود در سطح پارک‌های شهر برطرف شود.
کارگرنیا به تفویض اختیار شهردار وقت در بودجه ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: سقف اختیارات شهردار رشت در بودجه ۱۴۰۰ مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون تومان است و با توجه به اتمام قرار داد نیروهای خدماتی، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود که از این بابت شهردار رشت طی نامه‌ای تقاضای صدور مجوزی را برای طی یک ماه و تا زمان انعقاد قرار داد مجدد با شرکت‌های پیمانکاری به صورت مناقصه داشته است.

نامگذاری میدان شهدای ذهاب
 
وی با اشاره به اینکه در میدان شهدای ذهاب دیگر میدانی وجود ندارد بیان کرد: میدان شهدای ذهاب در حال حاضر به چند نام از جمله میدان شهرداری، پیاده راه فرهنگی و میدان شهدای ذهاب معروف است و امیدوارم کمیسیون فرهنگی شورا نسبت به نامگذاری این قسمت از شهر متناسب با اصالت و وضعیت آن همچون قدمگاه شهدای گیلان یا پیاده راه فرهنگی شهدای ذهاب و یا هر عنوانی که تناسب بیشتر و جامع‌تری داشته باشد اقدام کند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه نامه‌ای با ۹ امضا از سوی اعضای شورا با عنوان طرح سوال از شهردار رشت به دست بنده رسید اظهار کرد: در این نامه طی یازده بند پیرامون بی‌توجهی شهردار رشت به مواردی که بارها به صورت شفاهی و کتبی به وی اعلام و تذکر داده شده است طرح سوال شد.
بی‌توجهی شهردار رشت نسبت به وضعیت نامناسب ورودی‌های سطح رشت
 
کارگرنیا به بی‌توجهی شهردار رشت نسبت به وضعیت ورودی‌های سطح رشت به عنوان یکی از سوالات مطرح شده در این نامه اشاره کرد و گفت: بارها از این بابت به شهردار رشت تذکر داده شد اما تا کنون هیچ اقدامی انجام نشده است.

وی به کارگیری ۲۴ساعته نیروهای نگهبان در سطح پارک‌های شهر رشت را یکی دیگر از سوالات مطرح شده دانست و افزود: انتخاب و انتصاب مدیران در شهرداری توسط شهردار رشت بدون در نظر گرفتن صرف و صلاح شهر و مجموعه شهرداری رشت، فقدان دفتر ثبت املاک و اسناد شهرداری، عدم رفع نواقص و ساماندهی پل‌های مکانیزه عابر پیاده، عدم ساماندهی مشاغل پُر خطر در سطح رشت، عدم افتتاح حساب جداگانه کمیسیون ماده صد با هدف احداث پارکینگ‌های عمومی در سطح شهر، عدم پرداخت عادلانه حقوق و مزایای نیروهای حجمی شهرداری رشت، بی‌توجهی شهردار رشت به ساماندهی دستفروشان، عدم اجرای طرح ممیزی املاک رشت با هدف ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری رشت از جمله یازده سوال مطرح شده توسط اعضای شورا از شهردار رشت است.
 
رئیس شورای اسلامی شهر رشت طرح سوال از شهردار را حق قانونی اعضای شورا دانست و تصریح کرد: شهردار رشت می‌تواند در مهلت زمانی مقرر در صحن شورا حضور پیدا کند و به سوالات پاسخ دهد.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری دیارمیرزا ، تاریخ انتشار:  20 بهمن1400، کدخبر: 678467،www.diyarmirza.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین