پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۰۰۱
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷
کاترین شکدم نمونه ای از هزاران جاسوس اجنبی می تواند باشد که با استفاده از الگوهای جلب اعتماد و همراه نشان دادن خود، قصد نفوذ و تخریب دارند. حال فرق نمی کند که این نفوذ ارایه یک مقاله برعلیه جمهوری اسلامی ایران در آینده باشد یا خاطره گویی در جریان حضورش در ایران. افزایش بصیرت و دوری از هیجانات و عاطفه گرایی های نامعقول انسانی و سنتی، کمک کار مناسبی در صلاحیت سنجی تدریجی این جنس افراد خواهد بود.
شعار سال: بشکلی عاطفی و مبتنی بر هیجانات وقتی می‌شنویم که یهودی یا مسیحی مسلمان شده است، خوشحال می‌شویم. وقتی می‌توانیم چند جوان آفریقایی تبار مسیحی را وارد مدارس دینی خودمان کنیم، افتخار می‌کنیم و به خودمان می‌بالیم. وقتی چند خبرنگار بیگانه با صحبت‌های ما همنوایی می‌کنند، آن‌ها را خودی می‌پنداریم و حتی ممکن است به آن‌ها سفارش کار هم بدهیم و برای بازدید از ایران دعوت شان کنیم. آیا فکر نمی‌کنیم که ممکن است این گرایشات و هیجانات، آغازی بر مهیا شدن یک تله امنیتی باشد؟

کدام نهاد امنیتی ما، بشکل تخصصی صلاحیت اتباع خارجی مطرح در گروه‌های بالا را رصد می‌کند؟ شاید بگویید، اهمیت چندانی برای نهاد‌های امنیتی ندارد. درست است، اما این جنس از بارگزاری‌ها، به مرور زمان خودشان را سنگین می‌کنند و تنها و تنها برای یک بار مامور می‌شوند تا آوار گردند. مثل داستان کاترین شکدم.
 
درسی که از کاترین شکدم ها نگرفتیم!

چرا کسی ریشه یابی نمی‌کند که این فرد (کاترین شکدم) برای اولین بار چطور وارد فضای رسانه‌ای ایران شد؟ تائید کننده صلاحیت وی چه کسانی بودند؟ چرا نباید شک کنیم که بعضی از جریانات اپوزیسیون فعال در کشور‌های دیگر (اپوزیسیون دولت‌های خودشان نه اپوزیسیون برای ایران)، اپوزیسیون‌های ساختگی هستند. چرا نباید فکر کنیم که برخی از شبکه‌های مردم نهاد، می‌توانند جاسوس‌های حرفه‌ای با ماموریت نفوذ در کشور دیگر باشند؟ چرا نباید فکر کنیم که برخی از فعالیت‌ها و زنجیره‌های تجاری هم با همین رویکرد طراحی می‌شوند.

این مباحث نباید ما را به سمت مردم هراسی جهانی بکشاند، حتی بالعکس ضرورت دارد که بشکل خاص و با آغوش گرم پذیرا باشیم، اما با رعایت پروتکل‌های حفاظتی.

همچنین مراقب باشیم که حرفه ای‌های این جریان، با برنامه‌ای چند گام وارد میدان می‌شوند. ابتدا در مقابل دوستان و دشمنان جمهوری اسلامی، موضع گیری حمایتی یا تند می‌کنند و بعد از اثبات خود در آنجا، بتدریج به جمهوری اسلامی ایران، رغبت نشان می‌دهند.
 
درسی که از کاترین شکدم ها نگرفتیم!

این آسیب بشدت می‌تواند رسانه‌های دولتی و ارزشی، رسانه‌های نیازمند مترجم یا خبرنگار تخصصی در یک کشور دیگر، پژوهشگاه‌های دولتی یا وابسته به دولت با گرایشات ارزشی، حوزه‌های علمیه، اماکن متبرکه با تاکید بر مراکز دینی و بقا متبرکه در شهر‌های مشهد، قم و شیراز و مواردی همانند را تهدید کند.

همچنین می‌توانند در مناسک فراگیر ما نظیر عاشورا، اربعین، اعتکاف و ..، حضور یافته و حتی روایتگر خواب‌ها و ادعای شهود و ارتباط با شهدا و مواردی همانند نیز باشند. لطفا هر آنچه را که می‌شنوید، فورا باور نکنید.
مواجهه و مقابله با دشمن، به فرمایش مقام معظم رهبری، بشدت نیازمند بصیرت است.
 
درسی که از کاترین شکدم ها نگرفتیم!
 
توضیح اینکه : 
اخیرا برخی از منابع ، سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه را معرف کاترین شکدوم دانسته اند. موردی که نامبرده ارتباط خود با نویسنده صهیونیست را تکذیب کرده است. 
در پی انتشار برخی مطالب در شبکه‌های اجتماعی از کاترین شکدوم، نویسنده صهیونیست، سردار جوانی توضیح داد که، ادعای مطرح‌شده مبنی بر ارتباط این نویسنده با من و سپس معرفی او به رسانه‌ها کذب محض است. با صراحت اعلام می‌کنم اساسا من نه او را می‌شناسم و نه دیده‌ام.
تعداد بازدید : 168

نکته تکمیلی اینکه یک منبع آگاه در قوه قضائیه در گفتگو با خبرگزاری تسنیم بیان داشته است که ادعا‌های مطرح شده در خصوص ارتباط خانم شکدم با حدود 100 مدیر ارشد سیاسی کشور ، یک سناریوی تبلیغاتی و سیاسی دور از واقعیت است. بر اساس بررسی‌های دقیق انجام شده، نامبرده در طول سالیان گذشته پنج سفر به ایران داشته و در مجموع این پنج سفر نیز، صرفا ۱۸ روز در کشورمان اقامت نموده که با ادعا‌های مطرح شده هیچ تناسبی ندارد. تمام اسناد و مدارک مربوط به سفر‌های خانم شکدم به ایران و میزان اقامتش در کشورمان مشخص و موجود است و در صورت لزوم رسانه‌ای خواهد شد.


اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
0
1
مثلا الان چطور می شه ثابت کرد که سردار جوانی این کار رو کرده یا نه؟ همین که اون تکذیب کنه کافیه؟ استدلال کنیم ، می بینیم که یا این گذاره درسته و رگه هایی از حقیقت داره یا قصد تخریب سردار جوانی وجود داره که باید هر دو مورد رو دنباله گیری کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
1
1
شکدم مدعی شده که اولین شخص و در واقع مهمترین شخصی که باعث ورود من به دنیای سیاستمداران ایرانی بود ، یداله جوانی مدیرمسئول صبح صادق بود که از طریق خبرنگارتهران تایمز به ایشان معرفی شدم (برای معرفی به سردار جوانی مجبور شدم مدتی با خبرنگار ارشد تهران تایمزکه روزنامه انگلیسی زبان متعلق به تندروها است ، دوست باشم و رابطه برقرار کنم) . بعدها فهمیدم مقام بسیار بالایی در سپاه پاسداران دارند.
خود سردار یداله جوانی متوجه شد که من جاسوس هستم و من را لو داد ولی قبل از آن ، من توانستم از ایران خارج شوم. سردارجوانی به روابط من با مقامات حکومت شک کرد تقریبا با هرکسی که به من برای کار معرفی می کرد رابطه برقرار می کردم . از طرفی خودم را بسیار مومن و مقید به اسلام نشان می دادم و همین رابطه بامردان حکومت باعث شک کردن یداله جوانی شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
0
1
شکدم مدعی شده که با یک نماینده مجلس رابطه داشتم که آخوند هم بود و خودش کل مطالب جلسه غیرعلنی مجلس را که محرمانه است برای من تعریف می کرد و حتی در حین رابطه و توی تخت هم داشت اسرار مملکتی را فاش میکرد برای اینکه من هرکاری بخواهد برایش انجام بدهم. آیا شناسایی و بازخواست از این فرد برای تشکیلات امنیتی کار مشکلی است؟ چرا باید تعارف داشته باشیم؟
ایشان در خصوص قرار گذاشتن برای مصاحبه با رئیس جمهور اسم فرد خاصی را هم می آورد که الان هم در مسند قدرت است،آیا ورود به داستان ایشان نباید توسط نهادهای امنیتی پیگیری شود؟

ایشان ادعای رابطه ( کم تا زیاد) با حدود 100 تن از افراد را کرده است . آیا نباید حتی با فرض دروغ بودن کل کل داستان ، نهادهای امنیتی بشکل خاص به مسئله ورود کنند؟

مهم شاکدم و ادعاهایش نیست، مهم کلیت حفاظت امنیتی در کشور است. ترکیبی از اطلاعات و ضداطلاعات .
با عرض پوزش فراوان
سربسته عرض شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
0
1
هر چیزی که مقامات ایرانی منکر میشن یعنی صد در صد وجود داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
0
1
اگر ادعای شما برای اقامت 18 روزه درست باشد، باید طرف خیلی پر کار بوده که عملا امکان پذیر نیست. اما می تواند چت تصویری رفته باشد و فیلم از این راه تهیه کرده باشد.

بنده هیچ ادعایی در خصوص این نظر ندارم و فقط سناریوی احتمالی را گفته ام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
0
0
یه بنده خدایی هنوز هیچی نشده،گفته که اگر این خانم اسم من را آورد دروغ میگوید؟ مردم از این نوع برخوردها باید به چه فکر کنند؟
علت واکنش نشان دادن بعضی از آقایان تا این حد تند هم مشخص نیست؟ بگذارید آبروی احتمالی برخی ها برود. در انتها مداخله کنید و جمع کنید. همان آبرو ریزی اولیه باعث می شود که خودشان را برای آینده جمع و جور کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
0
0
تابناک نوشته :
نادر طالب‌زاده، مجری شبکه افق به انتشار تصاویری از وی و کاترین شکدم، جاسوس اسرائیل واکنش نشان داد.وی گفت:عکسی که از من و این خانم همه جا پخش شده برای شبکه افق است. خانم شکدم را ما به ایران دعوت نکردیم؛ او از جای دیگری دعوت شده بود و [ما موظف نیستیم ]در این باره به جایی پاسخ دهیم.در رابطه با مصاحبه صورت گرفته با آقای رئیسی نیز باید بگویم که این مسئله با [مشورت کامل با افرادی ذی‌صلاح ]صورت گرفته بود و در زمان خودش نیز بسیار موثر بوده است و درباره این مساله که [او این گونه از آب در آمده است ]باید بگویم این احتمال وجود دارد که [فرد سودجویی در این بین بوده ]که منافعی داشته است.من کار خودم را انجام می‌دهم[ و اینکه مرا متهم بدانند یا نه ]برایم اهمیتی ندارد.سالی صد میهمان به ایران می‌آید و می‌رود و من نه تنها در برنامه‌های خود با آنها مصاحبه بلکه در کنفرانس‌ها نیز شرکت می‌کنم و تا حالا سابقه نداشته افرادی که ما برای این کنفرانس‌ها دعوت کرده‌ایم این گونه از آب درآیند.
_____________
حرف زدن های پرهزینه !؟
من موظف نیستم !؟
مشورت با افراد ذی صلاح؟!
تاحالا سابقه نداشته افراد سودجوی درمیان ؟!
مرامتهم بدانند برایم مهم نیست!
مصاحبه ای که درزمان خودش اثر گذار بوده است؟!
این گونه ازآب درآیند؟!


اینها یعنی چی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
0
0
چقدرش بهش دادن تا ساکت باشه؟ این سناریو قابل بررسی نیست به نظر شما؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
0
0
من تا چند روز پیش فکر می کردم سهیلا آرین ، همون کاترین شاکدومه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین