پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۲۵۶
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵
تصور عامه بر این است که جذب هنرمندان توسط سرویس‌های خارجی، در قالب نوعی مکانیزم جاسوس پروری مستقیم صورت می‌گیرد. در حالی که اصل ماجرا این گونه نیست و در چند مرحله دادن جایزه واقعی و جذب هنرمند تقدیر شده به هنر دوستی کشور اهدا کننده جایزه، تعریف یک واسط فرهنگی برای تحت تاثیر قرار دادن هنرمند بشکل مستمر، جهت دهی به هنرمند برای حمایت یا عدم حمایت از چهره‌های خاص در رویداد‌های اجتماعی- سیاسی (نظیر انتخابات) و. انجام می‌شود. سوال اینجاست که آیا با تخریب داخلی هنرمندان می‌توانیم جلوی فعالیت سرویس‌های جاسوسی را بگیریم؟ چطور باید مردم و هنرمندان را از این خطر آگاه کنیم.
شعار سال: جاسوسی جدید برعکس تصورات جیمزباندی قبلی بسیار تخصصی و نرم شده است. دیگر کمتر خبر خود فروشی و مزدور بودگی و .. شنیده می‌شود. در دنیای جدید سرویس‌های امنیتی روی رویداد‌های حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مدیریتی سوار شده و هنرمندان را بشکلی ناخواسته و با استفاده از کم اطلاعی‌های آنان به خدمت می‌گیرند.

یک هنرمند بعد از طی چندین مرحله و ایجاد اعتماد، تبدیل به نیروی اثرگذار یک سرویس خارجی می‌شود. در مرحله اول، اقدام به شناسایی مهمترین و محبوب‌ترین هنرمندان یک کشور شده و بشکلی کاملا رقابتی اقدام به ارایه جایزه‌ای بین المللی به او و ایجاد تمایلات مثبت در هنرمند نسبت به کشور میزبان خودش می‌شود (مثلا فرانسه).

در مرحله بعدی پای یک واسط فرهنگی برای جلب اعتماد، تحت تاثیر قرار دادن و در اختیار گرفتن هنرمند بشکل مستمر به میان می‌آید. وظیفه ثانویه واسط، جهت دهی به هنرمند برای حمایت یا عدم حمایت از چهره‌های خاص در رویداد‌های اجتماعی- سیاسی (نظیر انتخابات) و. است. هنرمند بدون کمترین برنامه ریزی عامدانه و بصورتی کاملا جهت دهی شده، وارد بازی‌های مختلف طراحی شده توسط سرویس بیگانه می‌شود و ادامه داستان تا انتها قابل حدس است.

در این بخش با دو نوع برخورد تقابلی بین هنرمندان و عامه اجتماع و تخریب هنرمندان توسط جریانات خاص داخلی و تبدیل هنرمند به اپوزیسیون مواجه هستیم.

کم توجهی سرویس‌های امنیتی داخلی در مرحله قبل و مرحله حاضر، می‌تواند پیامد‌های تاسف باری به همراه داشته باشد و مسائل یک حوزه هنری و صنفی را تبدیل به مسائل حوزه امنیتی کند.

سوال اینجاست که آیا با تخریب داخلی هنرمندان می‌توانیم جلوی فعالیت سرویس‌های جاسوسی را بگیریم؟ چطور باید مردم و هنرمندان را از این نوع خطر‌ها آگاه کنیم. نظر شما چیست؟
تعداد بازدید : 28
 
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی گاه نوشت
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین