پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۷۵۶۷۹
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
کنترل قیمت در کشور ما با نگاه تعزیزاتی نگریسته شده و امری مناسبتی و تشریفاتی محسوب می‌شود. چند کارشناس و مسئول دفتر ریز و درشت با قیمت گیری از چند مغازه، می‌شوند مبنای گزارش وضعیت قیمتی کالا‌ها در شهر. در حالی که در کشور‌هایی نظیر انگلستان و آمریکا، اداراتی کاملا مشخص برای تعیین چند دهه کالای اساسی بشکل روزانه وجود دارند. آیا می‌دانید در روند تعیین پایه مصرف برق خانگی، چه کلاهی سر مردم گذاشته اند (تعیین ۲۰۰ کیلو وات ساعت در ماه بعنوان پایه مصرف)؟ آیا می‌دانید که برق را به چه ضریب بهره وری تولید می‌کنند و اهمال کاری‌های خودشان را چطور به شما می‌فروشند؟ آیا می‌دانید که چطور قیمت مرغ، تخم مرغ، گوشت و برنج را تعیین می‌کنند و فاقد ضمانت اجرایی است؟ آیا می‌دانید یک مشت کارنابلد اداری، چه بر سر انقلاب و جمهوری اسلامی دارند می‌آورند؟
شعار سال: دکتر بیژن عبدی تحلیلگر مسائل اقتصادی اظهار داشت: اقتصاد خوانده‌های کشور ما خشن‌ترین و بی رحم‌ترین نگاه سرمایه داری جهان را اجرا می‌کنند/ همه دنیا حتی انگلستان هم قیمت‌ها را کنترل می‌کند/ در انگلستان اداره‌ای وجود دارد که قیمت گاز خانگی و صنعتی و قیمت برق را کنترل و قیمت‌گذاری می‌کند/ در آمریکا سازمان‌هایی هستند که قیمت ۵۵ قلم کالا را کنترل می‌کنند.

تعداد بازدید : 4

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی نود اقتصادی
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین