پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۵۳۴
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه روستانشینان با اخذ تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی نسبت به مقاوم‌سازی و بازسازی مسکن خود اقدام کنند گفت: ۳۳۹ روستای گیلان خالی از سکنه است.
شعار سال: حامد دائمی در نشست خبری این اداره با تبریک سالروز افتتاح ۱۰۰امام (ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تامین مسکن محرومان از دغدغه‌های امام (ره) بود و یکی از یادگار‌های ارزشی نظام محسوب می‌شود.

وی افزود: گام‌های بسیار خوبی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت گرفته است و وظایف دیگری از جمله عمران و آبادانی روستاها، بازسازی مناطق جنگی زده و سیل زده و ... به ادارات بنیاد مسکن استان‌ها نیز واگذار شده است.

دائمی خاطرنشان کرد: ساخت واحد‌های مسکن مهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در گذشته به بنیاد مسکن سپرده شده بود و امسال نیز نهضت ملی مسکن در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به این نهاد واگذار شده است.

وی ادامه داد: در طرح مسکن ملی دو روش بنیاد ساخت و گروه ساخت تعداد ۹۴۵ واحد در حال اجرا است که ۷۰۰ واحد در قالب ۳ پروژه در رشت، انزلی و لنگرود به صورت بنیاد ساخت و ۲۴۵ واحد در قالب ۶ پروژه در ۶ شهر لنگرود، رودسر، بندرانزلی، ماسال، کیاشهر و سیاهکل بصورت گروه ساخت احداث می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان ادامه داد: در سال ۱۴۰۰مبلغ ۵۵۶۶ میلیون ریال به حساب ۱۰۰امام در استان گیلان واریز شد که برای کمک به ساخت، تعمیر، تکمیل، تجهیز، رهن و اجاره و خرید واحد مسکونی به میزان ۲۴۱۰ میلیون ریال و کمک به پرداخت سهم آورده محرومین در پروژه ۶۲۷ واحدی انجام خیرین مسکن ساز ۳۲۰۰ میلون ریال اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: واحد‌های بهره مندی از تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در سال ۱۴۰۰، تعداد ۳۰۲۱ واحد با اعتباری بالغ بر ۷۶۹۰ میلیارد ریال در حوزه معاونت امور بازسازی و مسکن روستایی بوده است و سال گذشته ۹۹۲ واحد با اعتباری ۲۷۷۷ میلیارد ریال برای واحد‌های احداث شده در طرح مسکن محرومین اختصاص یافت.

دائمی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان منعقد شده است و برای متقاضیان واجد شرایط کمک بلاعوض نقدی و غیرنقدی اختصاص خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه روستانشینان با اخذ تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی نسبت به مقاوم‌سازی و بازسازی مسکن خود اقدام کنند اعلام کرد: ۳۳۹ روستا در گیلان خالی از سکنه است.

دائمی با اشاره به سهمیه ۳۰۰۰ واحدی استان برای ساخت مسکن محرومان گفت: تاکنون ۱۴۴۷ واحد ساخته و تحویل متقاضیان شده است.

وی افزود: تاکنون پیرو اجرای تفاهم نامه ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول ۹۶ واحد ساخته شده است. امسال نیز ۳ هزار واحد مسکونی برای محرومین در گیلان ساخته خواهد شد.

دائمی در خصوص پرداخت تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در سال ۱۴۰۰ گفت: ۳۰۲۱ واحد مسکونی بهره‌مند از این تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان با اعتباری بالغ بر ۷۶۹۰ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اجرای طرح هادی که به منظور ایجاد زمینه توسعه و عمران تامین عادلانه امکانات و همچنین هدایت و توسعه روستا‌ها برای یک دوره ده ساله تهیه می‌شود، گفت: در حال حاضر اجرای طرح هادی در ۱۴۱ روستا با اعتباری بالغ بر ۳۷۳۹ میلیارد ریال انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان افزود: طرح هادی ۲۱۸ روستای گیلان بازنگری شده است و برای ۱۱ روستا طرح هادی تهیه شد.

دائمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۸ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی مصوب هستند.

وی از صدور اسناد مالکیت روستایی تعداد ۵۶۴۵ برگ سند خبرداد و گفت: امسال صدور سند مالکیت در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به تعداد ۶۵۱ برگ سند صادر شده است و همچنین ۳۵ قطعه اراضی واگذار شده است.



شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۴۰۱۰۱۲۱۱۱۶۷۷، www.isna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین