پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۷۷۷۴۷
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
نیلیسم یا مکتب نیلی گرایی در اقتصاد، نوعی مکتب اقتصادی ایرانی است که بنوعی به دکتر نیلی (اقتصاد دان) مرتبط می‌گردد. راهکار نیلی درمانی اقتصاد ساده است. هر چه که قاچاق می‌شود را گران کنید. برخی از منتقدین مدعی هستند که گرانی بنزین در دولت روحانی، بنوعی وابسته به مشاوره دکتر نیلی بوده است. آیا در گرانی آرد هم باید رد پای توصیه‌های دکتر نیلی را دید؟
شعار سال: مسعود نیلی (زاده ۲۵ بهمن ۱۳۳۳، همدان) اقتصاددان و مدرس دانشگاه ایرانی است که دبیر پیشین ستاد هماهنگی اقتصادی دولت دوازدهم بوده و به عنوان استاد و عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف فعالیت می‌کند. وی دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی سازه از دانشگاه صنعتی شریف، کارشناسی ارشد سیستم‌های اقتصادی از دانشگاه صنعتی اصفهان و دکتری اقتصاد از دانشگاه منچستر است. نیلی از سال ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۰ همچنین در فاصله سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ معاونت امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه را برعهده داشت. او پیش‌تر رئیس دپارتمان اقتصاد دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف و در دو مقطع زمانی رئیس این دانشکده نیز بوده است. وی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم مشاور رئیس‌جمهور در امور اقتصادی بود. وی همچنین درس گفتار‌هایی آزاد در موسسه مطالعات سیاسی-اقتصادی "پرسش" برگزار کرده‌است.

شاید نگاهمان بنوعی طنز گونه باشد، اما نمی‌توان از جهت دهی‌های پر پیامد دکتر نیلی و مکتب نیاوران در اقتصاد کشور (دوره روحانی) به راحتی گذر کرد.

شاگردان مکتب نیلی در دولت روحانی: بنزین داره قاچاق میشه راه حل، گرون کنیم.
شاگردان مکتب نیلی در دولت رئیسی: آرد داره قاچاق میشه راه حل:گرون کنیم.

آیا می‌دانید نقش دکتر نیلی در دولت رئیسی بر عهده چه کسی است؟
تعداد بازدید : 10

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین