پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۷۷۸۴۳
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
وقتی مدیر دولتی فهمی از واقعیات اقتصادی و اجتماعی ندارد، یعنی به عبارتی سیاستگذاری نمی‌داند، نتیجه می‌شود تولید رمز پول ملی و آوردن سرخ آبی‌ها به بورس؟ چه کسی قرار است سهام سرخ آبی‌ها را بخرد جز خود آقایان با نیاتی خاص و مشتی جماعت هوادار برای شرط بندی؟ چه کسی قرار است رمز پول ملی را بخرد! خجالت بکشید از این همه بی مبالاتی در تصمیم گیری و اقدامات غیر اولویت دار. اف بر سازمان بازرسی کشور و خواب همیشگی اش. بیدار شو آقا. گام دوم انقلاب نظارت موثر می‌خواهد.
شعار سال: «علی صالح‌آبادی» در جلسه همفکری با صاحب‌نظران و اساتید اقتصادی با محوریت رمز پول بانک مرکزی، گفت: موضوع رمز پول بانک مرکزی از مدت‌ها قبل در نهاد سیاست‌گذار پولی و بانکی مطرح بوده، لیکن در این دوره کارگروهی متشکل از کارشناسان اقتصادی، فنی و نشر اسکناس این موضوع را تا مرحله عملیاتی به صورت آزمایشی به سرانجام رساندند.

وی اظهارداشت: اولویت بانک مرکزی در این مقطع اصلاح نظام بانکی در اضلاع سه گانه است، لیکن موضوعات مهم که اکنون در سطح جهان نیز مطرح است از جمله رمز پول ملی از نظر بانک مرکزی دور نمانده و در این خصوص تصمیمات و اقدامات مهمی انجام شده است و در همین راستا طی ماه‌های آتی شاهد اجرای آزمایشی این طرح در برخی مناطق از کشور خواهیم بود.
ورود سرخ آبی‌ها به بورس و رمز پول ملی، کشک کیلویی چند؟
رئیس شورای پول و اعتبار با تاکید بر فرهنگ سازی و آموزش در این زمینه تصریح کرد: در کنار عملیاتی کردن این طرح به صورت آزمایشی حتماً باید آموزش‌های لازم و فرهنگ‌سازی در این زمینه توسط کارشناسان انجام شود.

صالح‌آبادی بازه زمانی آزمایشی بودن این طرح را ۶ ماه اعلام کرد و گفت: بعد از این بازه زمانی ضمن آسیب‌شناسی موضوع، گزارش این طرح در اختیار صاحبنظران اقتصادی و بانکی قرار می‌گیرد تا از نقطه نظرات فرهیختگان در این حوزه بهره گرفته شود.



شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۴۷۴۳۳۱۳، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین