پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۷۸۵۸۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۸
علی اکبر علیزاده نماینده محترم دامغان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی یکشنبه (۱ خرداد) مجلس با انتقاد از وضعیت بانکداری در کشور اظهار داشت اصلاح اقتصاد ایران در گرو اصلاح نظام بانکی است و رئیس جمهور باید به دنبال اصلاح نظام بانکی باشد. نامبرده در انتقاداتی تند مدعی شده که مصداق و محور جراحی بزرگ اقتصاد ایران اصلاح نظام بانکی بوده و دولت قبل، بزرگترین رانت اقتصادی را به بانک‌ها داده و این بانک‌ها هستند که تمام سرمایه‌ها و ثروت ایران را همچون زالو می‌مکنند. مال سازی‌های گسترده، دخالت‌های سوداگرانه در بازار مسکن ملک، احتکار مسکن، سوداگری در بخش ارزی، تضعیف ارزش پول ملی و افزایش بیش از هزار درصدی نقدینگی و پول پاشی برای منافع صاحبان شان تنها گوشه‌ای از اقدامات ویرانگرانه بانک‌ها بوده که توسط دولت گذشته مورد حمایت قرار گرفته است! قضاوت با شما، اما ما ایشان را به پاس کردن دو واحد اقتصاد خرد و کلان و دو واحد بانکداری و نظریات توسعه دعوت می‌کنیم. ورای حق نمایندگی و آزادی نظر و بیان نماینده، بر اساس نوع تحصیلات ایشان هم شاید بتوان چنین برداشت‌هایی را تاحدی طبیعی دانست. برایمان شائبه‌هایی مطرح شده که ترجیح می‌دهیم در جلسه‌ای رو در رو با آقای علیزاده برمی ، طرح مسئله شود. ما آماده ایم آقای نماینده، اگر آمادگی برای دفاع از تذکرات خود در حوزه بانکداری و سخنان جانبدارانه در حمایت از رویه یارانه زدایی دولت دارید، بسم الله.
شعار سال: علی اکبر علیزاده برمی نماینده محترم مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی یکشنبه (اول خرداد 1401 ) مجلس، طی بیاناتی نسبتا تند و در قالب ارایه تذکر اظهار داشت که، از ملت صبور ایران که همکاری کاملی با دولت در اصلاح نظام اقتصادی فاسد به ارث رسیده از دولت قبل را داشته اند قدردانی نموده و همچنین از دولت که با شجاعت یارانه‌ها را به سمت عادلانه‌تر شدن هدایت کرد، تشکر می‌نمایم.

آقای نماینده از همین جا شروع می‌کنیم . ما با ادله‌های قابل اثبات با نظر شما و این شیوه فعالیت دولت جهت یارانه زدایی ( شما بخوانید جبران کسری بودجه) مخالفیم. شیوه‌های در پیش گرفته شده، بیشتر شبیه الگو‌های نئولیبرالیستی در اقتصاد هستند. در حالی که در حکومت داری اسلامی می بایست دو بحث تمدن سازی و عدالت، محور تمامی فعالیت ها منجمله حوزه اقتصاد باشد.
از طرف دیگر، بعید می‌دانیم که از ما رئیسی‌تر باشید، ما سعی کرده و ترجیح داده ایم که بجای تعریف و تمجید نابجا از دوستان و نزدیکان خودمان، منافع ملی و صیانت از انقلاب در گام دوم خود را سرلوحه فعالیتی قرار دهیم. ما یاد گرفته ایم که خطر منتفعین و متعصبین کمتر از خطر منافقین و نفوذی ها نیست.  با توجه به پیش بینی هایی که از آینده می توان نمود، نظر جانبدارانه شما را هم مکتوب می‌کنیم تا در موقع انتخابات آتی، ان شاالله بتوانید از آن در مقابل شهروندان ایران اسلامی و مردم شریف دامغان، دفاع کنید.


آقای نماینده دامغان، لطفا مال سازان بانکی را رسوا کن و جسارتا دو واحد اقتصاد خرد و کلان و بانکداری پاس کن، لطفا
نماینده محترم مردم شریف دامغان در مجلس خطاب به رئیس جمهور، گفت: مصداق و محور جراحی بزرگ اقتصاد ایران اصلاح نظام بانکی بوده و دولت قبل بزرگترین رانت اقتصادی را به بانک‌ها داد و این بانک‌ها هستند که تمام سرمایه‌ها و ثروت ایران را همچون زالو می‌مکنند. مال سازی‌های گسترده، دخالت‌های سوداگرانه در بازار مسکن ملک، احتکار مسکن، سوداگری در بخش ارزی، تضعیف ارزش پول ملی و افزایش بیش از هزار درصدی نقدینگی و پول پاشی برای منافع صاحبان شان تنها گوشه‌ای از اقدامات ویرانگرانه بانک‌ها بوده که توسط دولت گذشته مورد حمایت قرار گرفته است.

آقای نماینده ، ما نیز مثل شما به اصلاح مستمر و هدفمند نظام بانکی کشور فکر می‌کنیم، البته نه با ادبیات خاص شما. ادبیاتی که پایه های اقتصاد یک کشور را تشبیه به زالو و زالو صفتی نموده که مسلما ادبیاتی سخیف و مذموم است. ادعای ارایه بزرگ‌ترین رانت‌ها به بانک‌ها را کرده اید، بسیار هم خوب، مگر شما نماینده مجلس نبودید؟ چرا برخورد نکردید؟ چرا از اهرم نظارتی در اختیار مجلس استفاده نکردید؟ برایمان بشدت جای سوال و شائبه باز کردید آقای نماینده! لطفا در خصوص این بزرگ‌ترین رانت‌ها ، با مصداق صحبت کنید.
خواهش می‌کنیم، بانک‌های مال ساز را رسوا کنید؟ چرا سکوت نموده و اسم نمی‌برید؟ در خصوص تضعیف ارزش پول ملی توسط بانک‌ها با مصداق صحبت کنید، می‌دانید که تا این حد بی مدرک و مصداق صحبت کردن ( ورای مصونیت نمایندگی) می‌تواند مبنای شکایت حقوقی هم قرار گیرد که در حیطه اختیار ما نبوده و از آن خروج می‌کنیم. در خصوص افزایش هزار درصدی نقدینگی و نقش بانک‌ها در آن نیز، تصور می‌کنیم دانشگاه هارواد به دنبال شما بیاید برای اثبات!
آقای عزیز، شما چیز‌هایی شنیده اید که بعضا رگه‌هایی از حقیقت هم در آن‌ها وجود داشته و قابل کتمان نیست، اما شنیده‌های شما بیشتر شبیه نوعی درد دل و گزاره روایتی است تا طرح مسئله، اثبات فساد و انحراف و حتی ارایه راهکار اصلاحی.


آقای نماینده دامغان، لطفا مال سازان بانکی را رسوا کن و جسارتا دو واحد اقتصاد خرد و کلان و بانکداری پاس کن، لطفا
علی اکبر علیزاده بیان نموده که در دوران انقلاب مردم به مشروب فروشی ها، سینما‌ها و بانک‌ها به عنوان ریشه تمام فساد‌های رژیم شاهنشاهی، حمله کردند. مشروب فروشی‌ها جمع شد، سینما‌ها تا حدودی تغییر کرد، اما بانک‌ها هیچگونه تغییر نداشتند، از این رو ریشه تمام مشکلات کشور نظام بیمار و مخرب بانکی است و اگر با این ام الفساد برخورد نکنید تمام زحمات شما به هدر خواهد رفت. اصلاح نظام بانکی با نصیحت حل نشده و مجلس انقلابی در این مورد کاملا همراه شما است.

دوست عزیز، ما بعنوان رسانه و بر اساس عملکردهای زیر سوال و اهمال هایی مسلم در سطوح کلان، ریشه‌های امیدمان از اقدام اصلاحی مجلس در بسیاری از حوزه ها قطع شده یا تضعیف گردیده است چه رسد به دیگران و شهروندان عادی . در یک صفحه لطفا بنویس که چه اصلاحاتی برای خروج بانک از فساد اقتصادی مدنظر شماست. از همان یک صفحه هم در نهاد‌های سیاستگذار دفاع کن. اگر آن یک صفحه را توانستی بنویسی و به حق باشد، قول شرف می‌دهیم که تمام قد پشت شما خواهیم بود.
اما ما به درست یا غلط، از فرمایشات شما بوی هیجان می‌شنویم و خدای ناکرده شائبه‌ها و حاشیه‌ها برایمان تداعی می‌شود. نگاهی به مصوباتی از مجلس، که امضا شما پای آنها است و نوع سخنرانی های قبلی شما در مجلس شورای اسلامی، تا حدی این شائبه تشدید هم شده است .


آقای نماینده دامغان، لطفا مال سازان بانکی را رسوا کن و جسارتا دو واحد اقتصاد خرد و کلان و بانکداری پاس کن، لطفا
برای اینکه زبان مشترک قویتری پیدا کنیم، حاضریم خدمت رسیده و شنونده صحبت‌های شما باشیم. اگر نتوانستید ادله‌های اصلاحی ارایه دهید، سخن مشفقانه ما را بشنوید و دو واحد اقتصاد خرد و کلان و دو واحد بانکداری پاس کنید. به نفع همه ما است.

نماینده آگاه و دغدغه‌مند، مسلما بر دیده و در دل مان جای دارد. اما غوغاسالاری و حاشیه گویی و بیان ادعا‌های کلی، نه تنها خریداری ندارد، با موضع گیری شهروندان و رسانه‌ها هم مواجه خواهد شد.

کلام آخر اینکه، نقد اصلاحی نظام بانکداری کشور، فساد ستیزی، کمر همت بستن به اصلاح نظام بانکی و مواردی همانند یک فعل پسندیده بوده و در مقابل، تضعیف رکن اصلی اقتصاد کشور آنهم صرفا با شعار و ادعا، فعلی نکوهیده محسوب می شود.

خداوند علیم به ذات‌ها و سینه‌ها است. سربسته عرض شد.
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
برچسب ها: علی اکبر علیزاده برمی ، تحصیلات نماینده دامغان ، انتقاد نماینده دامغان از بانک ها ، تذکر نماینده دامغان در خصوص فساد بانکی ، انتقاد نماینده از بانک های مال ساز ، انتقاد نماینده از زالو صفتی بانک ها ، پاس کردن درس اقتصاد توسط نماینده مجلس ، پاس کردن درس بانکداری توسط نماینده مجلس ، مصادیق اثبات فساد در نظام بانکی ، شاخص های سنجش کارامدی نظام بانکی ، جمله به بانک ها یا اصلاح نظام بانکی ، نقد نظامی بانکی با غوغاسالاری ، سوداگری بانک ها در بخش ارزی ، بانک ها و تضعیف ارزش پول ملی ، بانک ها و افزایش هزار درصدی نقدینگی ، نقد یا درددل نماینده مجلس ، اصلاح نظام بانکی ، برنامه های اصلاح نظام بانکی ، پیش شرط های اصلاح نظام بانکی ، کنترل تورم پیش شرط سامان دهی نرخ بهره و هدفمندی اعتبارات ، تعریف حوزه های درآمد زایی قانونی برای بانک ها ، تعریف حوزه هایی که بانک ها نباید در آن وارد شوند ، افزایش نظارت بر بانک ها برای کنترل پولشویی ، همراستایی بانک ها برای تحقق توسعه اقتصادی در سطوح کلان صنعت و بنگاه ، همراهی بانک ها برای فقر زدایی ، سامان دهی استقراض بین بانکی ، بانک ها و نرخ تسعیر ارز ، بانک ها و بورس ، بانک ها و شرکت های لیزینگ ، بانک ها و تسهیلات تکلیفی ، نماینده دامغان ، عملکرد نماینده دامغان ، انتقادات از نماینده دامغان ، انتقادات نماینده دامغان ، ملاک های تائید صلاحیت نامزدها توسط شورای نگهبان
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
2
0
فقط یک چیز بهتون بگم، خیلی دغل ید . آچمز کردید، اما نظرات خودتون رو هم نگفتید! وظیفه رسانه مگه اطلاع رسانی نیست؟ ایرادات نظام بانکی که خودتون هم بهش اعتراف دارید کجاست؟ چرا حرف نزدید پس.
مدیر پایگاه

سلام 
لطفا اخبار مرتبط و برچسب ها را ملاحظه کنید. موضوع و محور بحث ، بیان نظر ما نبود. نقد نظر آقای نماینده مطرح می باشد. 

درصورت پذیرش  ایشان  ، آمادگی  برای  بیان  نظرات  ما  هم  وجود  دارد.

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
0
1
تحصیلات ایشون چیه؟ اطلاع دارید؟
مدیر پایگاه

سلام 

دکترای علوم دفاعی - بازنشسته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 

https://rc.majlis.ir/fa/parliament_member/show/1545434

بیوگرافی ایشان

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
1
0
ایراد را در نماینده جستجو نکنید، مجلس چرا باید به این شیوه صحبت کردن و اعتراض نمودن بها بدهد!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین