پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۲۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱
موضوع فیلم دختری با کفش‌های کتانی (محصول ۱۳۷۷) که در دوره خود، فیلمی سنت شکن هم قلمداد می‌شد به آسیب شناسی روابط قبل از ازدواج در نوجوانی می‌پردازد و نقش والدین را در جهت دهی به این روابط و کنترل شرایط بررسی می‌کند. خانواده‌ای مانند خانواده تداعی که باعث فرار فرزندشان از خانه می‌شوند و یا خانوده آیدین که با نزدیکی به او کمکش می‌کنند. اما کفش‌های کتانی میرسلیم در مجلس هم به ضعف جامعه مدنی به کنترل و نظارت بر رفتار نمایندگان مجلسش اشاره دارد. موضوعی که در زمان حاضر نوعی سنت شکنی و بدعت قلمداد می‌شود و در ۲۰ سال آینده، امری عادی و الزامی خواهد شد. آیا نمایندگان ۲۰ سال آینده مجلس، جرات و جسارت اعمال سلیقه و کم تخصصی و ضعف در انجام وظایف اصلی خود (نظیر حجمی از نمایندگان فعلی مجلس) را دارند؟ آیا نظارت عمومی و نهاد‌های مدنی، نمایندگان را به حال خود رها خواهند کرد؟
شعار سال: در روز‌های اخیر انتشار تصویری از سید مصطفی میرسلیم که در صحن مجلس با کفش ریباک (Reebok) از برند‌های معروف ورزشی آمریکایی در حال قدم زدن بود جنجال بسیاری را در پی داشت.

دلیل اصلی انتقاد‌ها این بود که میرسلیم چندی پیش در اظهاراتی به دفاع از خودروسازان داخلی پرداخت و بر الزام حمایت و استفاده از خودروی ملی تاکید کرد. او که بر استفاده از تولیدات داخلی و مقابله با واردات تاکید کرده بود، انتشار این تصویر با کفش آمریکایی انتقادات بسیاری را علیه او برانگیخت.

تا اینکه بالاخره امروز خودش هم به این جنجال‌ها و انتقاد‌های تند واکنش نشان داد و در توئیتی ضمن موجه ندانستن کار خود، نوشت:

 «پوشیدن کفش کتانی خارجی ولو هدیه‌ای باشد از سال‌های قبل، در صحن مجلس، کار موجهی نیست. اصالت با تولیدات داخلی و تشویق آن است حتی اگر برترین کیفیت را نداشته باشد.»
شباهت فیلم دختری با کفش‌های کتانی با کفش‌های کتانی میرسلیم در مجلس
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
0
0
اول رسوایی کفش های کتانی و بعدا لو رفتن خبر دستگیری پسر
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین