پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۸۱۲۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
رییس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی نمایندگان صنعت بیمه، اظهار کرد: اگر بتوانیم سازمان امورمالیاتی را راضی کنیم که صرفا کد ملی نمایندگان و درآمدی که اعلام می‌شود مبنای محاسبه مالیاتی قرار بگیرد بسیارخوب است، اما سازمان امور مالیاتی می‌گوید که سیستم آن‌ها نیاز به کد رهگیری ثبت نام دارد.
شعار سال: حسین طاهری گفت: در جلسه‌ای که درخصوص تراکنش‌های دستگاه‌های pos نمایندگان، ما بین نمایندگان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی نمایندگان صنعت بیمه، محمد جواد آقاجری، مدیرکل نظارت برشبکه خدمات بیمه‌ای بیمه مرکزی ومحمد تقی پاکدامن، معاون درآمد‌های سازمان امور مالیاتی برگزار شد، قرار شد که تراکنش این دستگاه‌ها مبنای محاسبه مالیاتی نمایندگان قرار نگیرد وبا این موضوع موافقت شد.

وی، افزود: توضیح داد که نماینده‌ها حلقه واسط بین بیمه گذار وشرکت‌های بیمه هستند که بیمه نامه را به نام خود صادرکرده و بیمه گذار مبلغ حق بیمه را به حساب نماینده واریزمی کند و نماینده به حساب شرکت بیمه واریز می‌کند که ماهیت شغل نماینده این است اگر اینکار را انجام ندهد نمی‌تواند کسب و کارخود را اداره کند.

طاهری، تصریح کرد: اما یک مشکلی این مابین وجود دارد و بسیاری از شرکت‌های بیمه‌ای کدرهگیری ثبت نام امورمالیاتی نمایندگان خود را ندارند و باتوجه به اینکه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی ۳۱ تیرماه و چند روز دیگر است، زمان کافی برای جمع آوری کد از نمایندگان وجود ندارد.

وی، خاطرنشان کرد که درحال حاضر قرار شده که اگر شرکت‌ها نتواستند کد‌ها را جمع آوری کنند و کد‌ها با تاخیر اعلام شود، نمایندگان اظهارنامه خود را باطل کنند و اظهارنامه مجددی بدهند که این موضوع می‌تواند برای نمایندگان مشکل ساز شود.

رییس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی نمایندگان صنعت بیمه، گفت: اگر بتوانیم سازمان امورمالیاتی را راضی کنیم که صرفا کد ملی نمایندگان و درآمدی که اعلام می‌شود مبنای محاسبه مالیاتی قرار بگیرد بسیارخوب است، اما سازمان امور مالیاتی می‌گوید که سیستم آن‌ها نیاز به کد رهگیری ثبت نام دارد.

طاهری، با بیان اینکه جمع آوری کد رهگیری نمایندگان از سازمان امور مالیاتی در این مدت کوتاه امکانپذیر نیست، اظهار امیدواری کرد که سازمان امور مالیاتی یک استثناء برای جامعه نمایندگان صنعت بیمه قائل شود وامسال با کدملی نمایندگان اینکار انجام شود تا سال دیگر که کد رهگیری ثبت نام جمع آوری شده و شرکت‌های بیمه‌ای آن را تجمیع کنند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از چابک آنلاین، تاریخ انتشار:۲۹ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۲۵۱۹۸، www.chabokonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
0
0
مالیات بیمه ای ها ،آهن فروش ها و صلا فروش ها رو داغون کرده بخدا. کسی که قطعات می خره رو نابود کرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین