پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۳۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
اواخر سال گذشته بود که پلیس راهور ناجا با ارسال پیامکی به شهروندان از قرعه‌کشی برای اعطای جایزه به رانندگان قانونمند خبر داد. البته در همان زمان هم مشخص نشده بود این قرعه کشی چه روزی برگزار می‌شود. حالا که چهار ماه از آن وعده، و سه ماه و نیم از پایان تعطیلات نوروزیسپری شدهف نه تنها خبری از قرعه کشی برای اعطای جایزه به رانندگان قانونمند نیستف بلکه هیچ توضیحی هم از سوی پلیس راهور در مورد این موضوع ارائه نشده و به نظر می‌رسد باید شاهد به بایگانی سپردن این وعده باشیم!
شعار سال: در متن پیامکی که پلیس راهور در اسفندماه گذشته برای عموم مردم ارسال کرده بود آمده است: «راننده گرامی؛ در راستای سیاست‌های تشویقی پلیس راهور اگر از ۲۶ اسفند سال جاری تا ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ در تردد‌های نوروزی خود بدون تخلف و تصادف رانندگی کنید به صورت سیستمی‌در قرعه‌کشی شش خودروی تارا و شاهین و ۳۰ موتورسیکلت برقی شرکت داده خواهید شد.
هدف ما سلامت شما و سرنشین خودروی شماست.»

یک روز بعد در روز ۲۸ اسفند ۱۴۰۰، جانشین فرماندهی پلیس راهور کشور جزئیات اهدای جایزه به رانندگان قانونمند در نوروز را تشریح کرد و گفت: مشوقی را برای رانندگانی که در محور‌های مواصلاتی اعم از درون‌شهری و برون‌شهری که تا پایان تعطیلات نوروز هیچ تخلفی برایشان به ثبت نرسیده و تصادف هم نداشته باشند، در نظر گرفته‌ایم. سردار حسینی گفت: رانندگانی که در راه‌های داخل شهری و برون‌شهری تردد دارند، اگر تا پایان ۱۴ فروردین، هیچ تحلفی برای آن‌ها ثبت نشده باشد و تصادفی نکنند، در قرعه‌کشی شرکت ۶ دستگاه خودرو و ۳۰ دستگاه موتورسیکلت شرکت داده می‌شوند.

همان روز سرهنگ عین‌الله جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور هم گفت: در راستای تشویق و ترویج رانندگان به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در ایام نوروز، برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی لحاظ کردیم و یکی از این برنامه‌ها جایزه به رانندگان قانونمند است.

در همین رابطه، به رانندگان بدون تخلف و تصادف در ایام تعطیلات نوروزی (از ۲۶ اسفند تا ۱۶ فروردین)، ۶ دستگاه خودروی تارا و شاهین و ۳۰ دستگاه موتورسیکت برقی هدیه داده خواهد شد. وی درباره نحوه شناسایی این رانندگان نیز گفت: این رانندگان از طریق دوربین‌ها و به صورت سیستمی‌رصد شده و افرادی که تخلف و تصادف نداشتند، شناسایی می‌شوند، سپس پس از ارزیابی سیستمی، قرعه‌کشی نیز به صورت سیستمی‌انجام خواهد شد.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی درباره زمان برگزاری قرعه‌کشی نیز گفته بود: قرعه کشی طی دو نوبت و در دو برنامه زنده تلویزیونی که از دو شبکه انجام می‌شود، به طور زنده پخش خواهد شد و در فرآیند آن نیز هیچگونه اقدام دستی وجود نخواهد داشت.

البته در همان زمان هم مشخص نشده بود این قرعه کشی چه روزی برگزار می‌شود. حالا که چهار ماه از آن وعده، و سه ماه و نیم از پایان تعطیلات نوروزیسپری شدهف نه تنها خبری از قرعه کشی برای اعطای جایزه به رانندگان قانونمند نیستف بلکه هیچ توضیحی هم از سوی پلیس راهور در مورد این موضوع ارائه نشده و به نظر می‌رسد باید شاهد به بایگانی سپردن این وعده باشیم!

جالب اینجاست که میزان حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن در تعطیلات نوروزی امسال، نسبت به سال گذشته افزایش داشت. روز بیست و دوم فروردین ماه، سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد در تعطیلات نوروز سال جاری یکهزار و ۱۰۱ نفر جان خود را در حوادث رانندگی از دست دادند که از این تعداد ۸۰۰ نفر در محور‌های برون شهری، ۲۳۱ نفر در مسیر‌های درون شهری، ۶۰ نفر در مسیر‌های روستایی و مابقی در سایر مسیر‌ها جان باخته اند.

مطابق این گزارش در نوروز امسال به طور میانگین روزانه ۵۵ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل، روزانه ۴۹ نفر ثبت شده بود.

همچنین مقایسه آمار اولیه تلفات تصادفات نوروز امسال با آمار اولیه سال گذشته بر اساس میانگین روزانه نشان می‌دهد که تعداد کشته‌های تصادفات در نوروز امسال با رشد ۱۱.۹ درصدی مواجه بوده است. شاید افزایش تصادفات و تلفات رانندگی در نوروز امسال، موجب شده پلیس راهور، این وعده خود مبنی بر اعطای جایزه به رانندگان قانونمند را فراموش کرده باشد! مگر اینکه پلیس رسما اعلام کند در تعطیلات نوروزی هیچ راننده‌ای بدون تخلف در جاده‌ها تردد نکرده است!


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از مردم سالاری آنلاین، تاریخ انتشار:۲۹ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۶۹۲۵۶، www.mardomsalari.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
0
0
این آقا پلیسه از همشون بدتره که . گذشته خرابی داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین