پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۶۶۷
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
این روز‌ها خبر تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان در صدر خبر‌ها قرار دارد، در این میان مطلبی که در فضای عومی بیشتر به آن پرداخته می‌شود اعداد و ارقام اختلاس است و کمترکسی به ضعف ساختاری و قوانین فساد زا می‌پردازد.
شعار سال: این روز‌ها خبر تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان در صدر خبر‌ها قرار دارد، در این میان مطلبی که در فضای عومی بیشتر به آن پرداخته می‌شود اعداد و ارقام اختلاس است و کمترکسی به ضعف ساختاری و قوانین فساد زا می‌پردازد.

در صورتی که در گزارش تحقیق و تفحص به مسئله اصلاح قوانین اشاره شده و اگر قوانین مربوطه دارای ضعف و ابهام نبود شاهد بروز چنین تخلف‌های بزرگی نمی‌شدیم.

اما مسئله مهمتر از اصلاح قوانین اصلاح باور‌های ما مردم هست تا نسبت به نماینگان مجلس پرسشگر باشیم و مطالبه گری صحیح را پیگیری نماییم. باید بپذیریم وظیفه اصلی نماینده مجلس قانونگذاری و اصلاح قوانین است؛ و نمایندگانی که به جای پرداختن به وظیفه اصلی خویش وقت خود را صرف امور کم اهمی دیگر می‌کنند به رای مردم ظلم کرده اند.

یادمان باشد وظیفه نماینده مجلس این نیست که در انتصابات دخالت کرده ویا وقت خود را صرف بازدید از پروژه‌های عمرانی کرده و با قیچی کردن روبان افتتاحیه‌ها اجرای پروژه‌های عمرانی را به عنوان گزارش عملکرد به مردم ارائه دهد. یا با صدای بلند در صحن مجلس نطق قرا بخواند و به مردم بگوید من پیگیر مشکلات شما هستم.

باید بپذیریم بدون اصلاح قوانین و ساختارایی که دارای ایراد واشکال هست مشکلات جامعه برطرف نمی‌شود. آیا نمایندگان ما در مجلس به فکر اصلاح قوانین هستند تا بستر فساد را بخشکانند یا اینکه می‌خواهند از طریق لابی کردن و در قالب مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها برای خود رانت انتخاباتی ایجاد کنند.

باید بپذیریم بدون اصلاح قوانین و ساختار‌های بروکراسی فساد زا رسیدن به توسعه سرابی بیش نیست؛ و آنانی که با سر دادن شعار‌های تهی و گرفتن عکس‌های یادگاری دم از توسعه و پیشرفت می‌زنند فقط دنبال عوام فریبی هستند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری اقتصاددان، تاریخ انتشار:۳۱ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۹۸۶۵۱، www.eqtesaddan.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین