پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۵۲۳
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵
علی مطهری در واکنش به مرگ مهسا امینی در گشت ارشاد نوشت: پیشنهاد می‌کنم از طرف سازمان نظام پزشکی یک هیات بی طرف تعیین شود تا روشن کند آیا ضربه مغزی در کار بوده یا نبوده است. نگذاریم در صورت وجود ضربه مغزی، مهسا امینی هم به سرنوشت زهرا کاظمی، زهرا بنی یعقوب و ستار بهشتی دچار شود که به بهانه حفظ نظام حقایق را کتمان کردند. شهید بهشتی هم تاکیدات جالبی در خصوص اختیاری بودن دین گزینی و حفظ آزادی دارند که قابل توجه بوده و در انتهای متن بدان اشاره شده است.
شعار سال: علی مطهری با اشاره به مرگ مهسا امینی در گشت ارشاد، در رشته توییتی نوشت:

فرض می‌کنیم هیچ ضرب و شتمی بر مهسا امینی نبوده و صرف ترس و نگرانی باعث سکته او شده است. شما چرا به عنوان ناهی از منکر این روانشناسی را نداشته اید که ترس و نگرانی او را درک کنید و همه را به یک چوب می‌رانید؟ پس صلاحیت نهی از منکر را نداشته اید.

پیشنهاد می‌کنم از طرف سازمان نظام پزشکی یک هیات بی طرف تعیین شود تا روشن کند آیا ضربه مغزی در کار بوده یا نبوده است. نگذاریم در صورت وجود ضربه مغزی، مهسا امینی هم به سرنوشت زهرا کاظمی، زهرا بنی یعقوب و ستار بهشتی دچار شود که به بهانه حفظ نظام حقایق را کتمان کردند.

صداقت موجب تقویت نظام است.

صلاحیت نهی از منکر را ندارید،درخواست تشکیل هیئتی بی‌طرف برای روشن شدن وضعیت ضربه مغزی مهسا امینی
 
شهید بهشتی : اگر مسلمان بودن و مسلمان زيستن را بر مردم تحميل كنيد، عليه این تحميلتان طغيان خواهند كرد

مبادا بر خلاف دستور قرآن، مسلمان بودن و مسلمان زيستن را بخواهيد بر مردم تحميل كنيد كه اگر تحميل كرديد، آنها عليه اين تحميل تان طغيان خواهند كرد. انسان عاشق آزادى است. يكى از بزرگ‌ترين امتيازات انسان اين است كه مى‏ تواند معصيت كند. فرمان‌بردارى اجبارى بی‌فایده است. اگر كسى را مجبور كنند از يك راهى برود، چندان ارزشى ندارد. آن چيزى كه ارزش دارد، فرمان‌برى انتخابى است. بهترين تعريف براى انسان اين است كه انسان جاندارى است آگاه و انتخابگر. بدين جهت است كه اسلام هيچ چيز را بر كسى تحميل نمى‏ كند، حتى دين را.

سخنرانی سال ۱۳۵۸ در قم به مناسبت سالگرد قيام ١٩ دی
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران، تاریخ انتشار:۲۷ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۸۵۸۵۰۸، www.asriran.com/ سایر منابع
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین