پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۷۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
دکتر محمد مخبر پیش از ظهر روز دوشنبه در جلسه احیاء جهاد سازندگی، بر لزوم تسریع در احیاء و آغاز به کار مجدد جهاد سازندگی تأکید کرد و اظهار داشت، یکی از پیامدها و آثار مثبت احیاء جهاد سازندگی این است که خدمت رسانی به جامعه به دست مردم و به خصوص جوانان انجام می شود که به نوعی ترویج فرهنگ اسلامی – ایرانی خواهد بود. آنچه که از تحلیل گفتار دکتر مخبر در جلسات عدیده در خصوص احیای جهادسازندگی بر می آید، این است که ایشان برداشت درستی از نقش ها و کارکردهای جهاد سازندگی نداشته و آنچه که در ذهن ایشان است ، نوعی حرکت فرهنگی منجر به ارتقا مشارکت های داوطلبانه است. لازم به توضیح است که وجود این جنس آسیب های ناشی از کم اطلاعی از کارکردها و ساخت های فعالیتی بشکل تاریخی در کشور مشاهده شده و می شود و بخشی از علل عقب ماندگی کشور نیز ناشی از این گونه برداشت های نادرست و اقدامات ناقص و نمایشی است .

شعار سال : دکتر محمد مخبر پیش از ظهر روز دوشنبه در جلسه احیاء جهاد سازندگی، بر لزوم تسریع در احیاء و آغاز به کار مجدد جهاد سازندگی تأکید کرد و اظهار داشت، یکی از پیامدها و آثار مثبت احیاء جهاد سازندگی این است که خدمت رسانی به جامعه به دست مردم و به خصوص جوانان انجام می شود که به نوعی ترویج فرهنگ اسلامی – ایرانی خواهد بود.

طرح ریزی مجدد برای احیای جهادسازندگی ، تخیلات و آرزوها یا اراده به اقدام  و برنامه محوری ؟

معاون اول رییس جمهور افزود، اگر فعالیت جهاد سازندگی متوقف نمی‌شد و این نهضت همچنان در کشور کارش را ادامه می‌داد، دغدغه اصلی جوانان کشور خدمت به مردم و آبادانی کشور بود. وی با بیان اینکه با اتکاء به هر یک از ظرفیت‌ها و موهبت‌های الهی کشور می‌توان درآمد‌های بسیار زیادی حاصل کرد، گفت باید برای اجرای طرح‌های تولیدی و اشتغالزا از منابع مردمی استفاده شود. یکی از مشکلات امروز کشور نقدینگی فراوان است که آسیب‌هایی را به همراه داشته و اگر بتوانیم این نقدینگی را به سمت طرح‌های تولیدی نظیر آبزی پروری و تولید مسکن هدایت کنیم، اثرات مثبت و سازنده‌ای در زمینه سرمایه گذاری، تولید ثروت و اشتغالزایی در کشور خواهد داشت. اشتغالزایی و تولید مسکن از برنامه‌ها و رویکرد‌های جدی دولت بوده و اگر جهاد سازندگی با جدیت در این زمینه ورود کند، دولت اعتبارات مورد نیاز آن‌ها را متناسب با ظرفیت اجرایی که دارند تأمین خواهد کرد.
 
طرح ریزی مجدد برای احیای جهادسازندگی ، تخیلات و آرزوها یا اراده به اقدام  و برنامه محوری ؟
 
در این جلسه معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ضمن ارائه گزارش از آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص احیای جهاد سازندگی، گفت: راه اندازی نهضت مردمی نقش آفرین در موضوعات اساسی کشور، شناسایی مسایل و شناسایی شبکه مردمی از جمله اقداماتی است که در دستور کار خواهیم داشت. وی خاطرنشان کرد، برنامه ریزی‌های خوبی برای هدایت ظرفیت‌های مردمی به سمت تولید اشتغال آفرین، تولید مسکن، امنیت غذایی، تولید دانش بنیان، بهبود زنجیره ارزش، احیاء واحد‌های تولیدی و تولید محتوای اجتماعی انجام شده است.
 
آنچه که از تحلیل گفتار دکتر مخبر در جلسات عدیده در خصوص احیای جهادسازندگی بر می‌آید، این است که ایشان برداشت درستی از نقش‌ها و کارکرد‌های جهاد سازندگی نداشته و آنچه که در ذهن ایشان است، نوعی حرکت فرهنگی منجر به ارتقا مشارکت‌های داوطلبانه برای کاهش فشارهای وارده بر دولت و خودگردانی مسائل بشکل مردمی در محیط های روستایی است. لازم به توضیح است که وجود این جنس آسیب‌های ناشی از کم اطلاعی از کارکرد‌ها و ساخت‌های فعالیتی بشکل تاریخی در کشور مشاهده شده و می‌شود و بخشی از علل عقب ماندگی کشور نیز ناشی از این گونه برداشت‌های نادرست و اقدامات ناقص و نمایشی است.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال با برداشت آزاد از پایگاه اطلاع رسانی دولت 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
0
0
اینها مرد این کار نیستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین